Genel Bilgi
Kod | TE001 |
Ad | Stratejik Planlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT GÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, stratejik plan hakkında genel bir bakış açısında sahip olması, bu konudaki temel kavramları ve yöntemleri bilmesi, tarım sektörü açısından stratejik planın makro ve mikro ölçekte önemini anlaması.
Dersin İçeriği
Stratejik Planlama ve Stratejik Yönetim; Planlamanın Gerekliliği; 5018 Sayılı Yasa ve Stratejik Planlama, Performans Programları; Rekabet, Misyon, Vizyon ve Değerler; Stratejik Hedefler; Durum Analizi Yapma Yöntemleri; Durum Analizi Yapma Yöntemleri; SOR Analizi; Temel Stratejiler; Toplantı ve Veri Toplama Teknikleri; Stratejik Planlama Yöntemleri; Bölgesel Planlama; İşletme Düzeyinde Planlama; Planlamada Tarım Sektörü; Stratejik Plan Hazırlamada Takım Çalışması, Bilgi ve Görev Paylaşımı, Bulut Bilişimden Yararlanma; Stratejik Planın Uygulanması, İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders hocasının pdf dosyaları ve zihin haritaları
Notlar
diğer internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Plan, planlama ve stratejik planlamanın ne olduğunu ve gerekliliğini bilir |
ÖÇ02 | Stratejik plan ile ilgili kavramları, yöntemleri ve uygulamaları bilir |
ÖÇ03 | Tarımda, bölgesel ve işletme düzeyinde stratejik planlamanın neyi ifade ettiğini bilir |
ÖÇ04 | Stratejik plan hazırlama ekibinde yer alabilir |
ÖÇ05 | Stratejik planlama ve stratejik yönetim hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ06 | 5018 Sayılı Yasanın içeriğini ve felsefesini bilir |
ÖÇ07 | 5018 Sayılı Yasanın getirdiği stratejik planlama, performans programları ve faaliyet raporlarının ayrıntılarını ve gereklerini bilir |
ÖÇ08 | Misyon ve vizyon kavramlarını bilir ve bir plan hazırlığında bu ifadeleri yazabilir |
ÖÇ09 | Stratejik hedeflerin, performans göstergelerinin ne olduğunu ve bunları hazırlarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir |
ÖÇ10 | SWOT analizi tekniğini, uygulamada ne şekilde yapıldığını bilir ve planlayabilir |
ÖÇ11 | SOR analizini ve strateji geliştirmeyi bilir |
ÖÇ12 | Toplantı düzenleme, veri toplama tekniklerini bilir; derinlemesine mülakat, odak grup görüşmesi vb teknikleri bilir ve uygulayabilir |
ÖÇ13 | Bölgesel planlama ve işletme düzeyinde planlama hakkında ve planlamada tarım sektörünün özellikleri konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ14 | Stratejik plan hazırlamada takım çalışması, bilgi ve görev paylaşımı ve bulut bilişimden yararlanma tekniklerini bilir |
ÖÇ15 | Stratejik planın nasıl uygulanacağını, izleneceğini ve değerlendirilebileceğini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stratejik Planlama ve Stratejik Yönetim; Planlamanın Gerekliliği; 5018 Sayılı Yasa ve Stratejik Planlama, Performans Programları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Rekabet, Misyon, Vizyon ve Değerler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Stratejik Hedefler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Durum Analizi Yapma Yöntemleri (1) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Durum Analizi Yapma Yöntemleri (2) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SOR Analizi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Temel Stratejiler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toplantı ve Veri Toplama Teknikleri (Odak Grup, Derinlemesine Mülakat vb) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Stratejik Planlama Yöntemleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bölgesel Planlama | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İşletme Düzeyinde Planlama | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Planlamada Tarım Sektörü | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Stratejik Plan Hazırlamada Takım Çalışması, Bilgi ve Görev Paylaşımı, Bulut Bilişimden Yararlanma | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Stratejik Planın Uygulanması, İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |