Genel Bilgi
Kod | SUF230 |
Ad | Aletli Dalış Tekniği 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, ögrenciler bir yildiz düzeyinde, aletli dalis teknik ve kurallarini ögretmektir.
Dersin İçeriği
Dalis Malzemelerinin bakimi ve saklanmasi, Güvenli Dalis Kurallari, Dalis bölgesi seçimi, Dekompresyon tablolari, Yüzerlilik ekipmanlari ve dalis elbiseleri, Su alti fizyolojisi, Bagimsiz Aletli Dalis Donanimi, Basinç ve Hacim iliskileri, Temel Dalis Isaretleri, Temel donanimlar ele alinacaktir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aletli Dalış Tekniği, Türkiye Su Altı Federasyonu 1 yıldız Balık Adam Ders Notları
Notlar
PADI Rescue Diver Manual
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel dalış ekipmanlarını bilir ve kullanır |
ÖÇ02 | Temel dalış işaretlerini bilir ve kullanır |
ÖÇ03 | Dalış ile ilgili gaz kanunları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Dalışlarda her zaman Güvenli dalış kurallarını uygular. |
ÖÇ05 | Dalış tablolarını yapacağı dalışlara göre uygular |
ÖÇ06 | Dalış güvenliğini her aman birinci öncelik olarak düşünür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, Idari ders | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel donanim | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel Dalis Isaretleri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Basinç ve Hacim iliskileri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bagimsiz Aletli Dalis Donanimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su alti fizyolojisi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzerlilik ekipmanlari ve dalis elbiseleri | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalis Malzemelerinin bakimi ve saklanmasi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Güvenli Dalis Kurallari | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dalis bölgesi seçimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | PADI Dekompresyon tablolusu | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | CMAS Dekompresyon tablosu | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 5 metre Adaptasyon dalışı | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 10 metrede uygulamalı dalış eğitimi | Kaynakta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |