Genel Bilgi
Kod | SUF202 |
Ad | Oseonoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere okyanus ve denizlerin jeolojik, kimyasal, fiziksel ve biyolojik özellikleri hakkında ön bilgi sağlamak; denizel canlılar ve çevre koşulları arasındaki etkileşimlerle bu ortam oşinografisi konusunda bir temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, Oseanografinin Bölümleri,Yer Yuvari, Okyanus ve Yasamin Orijini, Okyanus Dibinin Fizyografisi, Okyanuslarda Sedimentasyon, Kimyasal Oseanografi, Besleyici Elementler, Deniz Suyunun Asit ve Bazik Özellikleri, Sinoptik Fiziksel Oseanografi, T-S Diagrami, Su Tipi ve Kütlesi, Dinamik Fiziksel Oseanografi, Dalgalar ve Med-Cezir, Deniz, Okyanus ve Organizmalar, Deniz Ekolojisi, Denizlerin Organik Madde Verimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kocataş, A.,1998. Oseanoloji. Ege Üniversitesi Yayınları
Notlar
Kocataş, A.,1998. Oseanoloji. Ege Üniversitesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Okyanus ve denizleri tüm yönleriyle tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. Canlıları etkileyen temel jeolojik parametreleri listeler. |
ÖÇ03 | 3. Canlıları etkileyen temel kimyasal parametreleri açıklar. |
ÖÇ04 | Canlıları etkileyen temel fiziksel parametreleri ayırt eder. |
ÖÇ05 | Canlıları etkileyen temel biyolojik parametreleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Okyanus ve denizlerin verimliliğini etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ07 | Denizel organizmaların bu ortamdaki fonksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Denizel çalışamlar için temel beceriyi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Oseanografinin Bölümleri | Oseanoloji 1-23. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yer Yuvarı, Okyanus ve Yaşamin Orijini | Oseanoloji 23-44. sayfalar okunacak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
3 | Okyanus Dibinin Fizyografisi | Oseanoloji 45-76. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Okyanuslarda Sedimentasyon | Oseanoloji 77-94. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kimyasal Oseanografi | Oseanoloji 95-114. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Besleyici Elementler | Oseanoloji 114-134. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deniz Suyunun Asit ve Bazik Özellikleri | Oseanoloji 134-143. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinoptik Fiziksel Oseanografi | Oseanoloji 143-179. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | T-S Diagrami, Su Tipi ve Kütlesi | Oseanoloji 179-210. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dinamik Fiziksel Oseanografi | Oseanoloji 211-228. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Dalgalar ve Med-Cezir | Oseanoloji 229-252. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deniz, Okyanus ve Organizmalar, Kisa sinav | Oseanoloji 255-266. sayfalar okunacak, kısa sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Deniz Ekolojisi | Oseanoloji 267-288. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Denizlerin Organik Madde Verimi | Oseanoloji 288-299. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |