SUF210 Sucul Omurgasızlar

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF210
Ad Sucul Omurgasızlar
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CANAN TÜRELİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

sucul omurgasiz canlilar hakkinda temel bilgi sahibi olmak ve mesleki uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erdem, Ü., Başusta, N., Türeli C., Duysak, Ö., 2010. Su Omurgasızları. 3. baskı, Nobel yayınları, Ankara, 273 sayfa.

Notlar

Invertebrate Zoology, Saunders company, Philadelphia, London, Toronto. 820 pages. Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa. Pechenic, A. J., 1996. Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers. 554 pages.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesinde kullanılan prensipleri tanımlar
ÖÇ02 Omurgasız canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
ÖÇ03 Sucul omurgasız gruplarını evrim açısından basitten gelişmişe doğru listeler
ÖÇ04 Sucul omurgasız gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
ÖÇ05 sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar
ÖÇ06 Uygulama saatinde teorikte gördüğü canlıları gösterir
ÖÇ07 mesleki uygulamalarında elde ettiği temel bilgileri kullanır
ÖÇ08 Sucul Omurgasız gruplarının sürdürülebilirliği hakkında bilgiyi verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giris-Hayvanlarin siniflandirilmasi ve isimlendirilmesi Ders kitabın ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alt alem: Protozoa ve subeleri; tek hücre kültürünün hazirlanmasi Tek Hücre kültürü Hazırlama ve ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Metazoa, Porifera Şubesi; Tek hücre kültürünün incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Cnidaria özellikleri-1 Ders kitabının sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Cnidari özellikleri -2; Anthozoa örneklerinin incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Şube: Ctenophora ve platyhelminthes Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
7 Ara sinav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Rotiphera ve Mollusca Şubeleri ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
9 Polyplacohora, Gastropoda sınıfları ve onlara ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Bivalvia ve cephalopoda sınıfı ve onlara ait örneklerin incelenmesi Ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Annelida şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Arthropoda şubesinin karakteristik özelliklerini tanıtılması ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-1 ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Crustacea sınıfı ve decapoda takımı ve bu takıma ait örneklerin incelenmesi-2 ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Echinodermata şubesi ve ona ait örneklerin incelenmesi ders kitabının ilgili sayfaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Final-1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Final-2 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 12:13