Genel Bilgi
Kod | SUF228 |
Ad | Yabancı Yayılımcıtürl. ve Deniz Ekosist Etkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, yabanci-yayilimci türlerin tanitilmasi, genel özellikleri, vektörleri ile ekosisteme olan etkileri anlatilacaktir
Dersin İçeriği
Okyanus ve denizlerin olusumu, bu olusumun türlerin dagilina olan etkileri, ekzotik türlerin yayilim mekanizmalari, Süveys Kanalinin açilmasi ve Lessepisn göçler, Akdeniz ve Karadiz deki hassas alanlar, ezotik türlerin ekosisteme olan etkileri, ezotik türlerin ortamdan uzaklastirma yöntemleri, Akdeniz ve ülkemizde yasayan ekzotik türler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekoloji (Çevre Biyolojisi), (Ege Üniversitesi Yayınları, Ahmet Kocataş) Histories of Bioinvasions in the Mediterranean (ISSN 2211-9027 (electronic) Invasıve Specıes What Everyone Needs To Know (Oxford University Press),
Notlar
Fısh Invasıons Of The Medıterranean Sea(Daniel Golani and Brenda Appelbaum-Golani, Pensoft Publishers Geo Milev Str. 13a, Sofi a 1111, Bulgaria e-mail: info@pensoft.net Fısh Invasıons Of The Medıterranean Sea: Change and Renewal
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzotik türlerin taşınma mekanizmalarını yorumlayabilir |
ÖÇ02 | Egzotik tür kavramının açıklayabilir |
ÖÇ03 | Egzotic türlerin yerleşme mekanizmalarını bilir |
ÖÇ04 | Akdenize yerleşen egzotik türlerin hakkında yorum yapar |
ÖÇ05 | Egzotik türle ile mücadele yöntemlerinin yöntemlerini bulabilir. |
ÖÇ06 | Yabancı türler konusunda hassa alanların nereler olduğunu değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okyanus ve denizlerin olusumu, bu olusumun türlerin dagilimina etkisi | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Egzotik türlerin tasinim mekanizmalari. Süveys kanalinin açilmasi ve lessepisyen göçler | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akdeniz ve Karadenizde bulunan hassas alanlar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Egzotik türlerin ekosisteme etkileri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Egzotik türleri ortamdan uzaklastirma yöntemleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akdenizde ve ülkemizde yasayan egzotik türler: Bitkiler ve Tek hücreliler | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Akdenizde ve ülkemizde yasayan egzotik türler: Porifera-Annelida | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye Denizlerinde bulunan Crustacea grubuna dahil türler | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Levantin denizinde bulunan yabancı Mollusca türleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ege, Marmara ve Karadeniz de bulunan yabancı Mollusca türleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğu Akdeniz'in kuzey doğu sahillerinde yerleşik yaşayan yabancı Echinodermata türleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyenin kuzeydoğu Akdeniz sahillerinde bulunan yabancı Balık türleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye'nin Marmara denizi ve Karadeniz sahillerinde bulunan yabancı balıklar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ödev sunumları | Ödevlerin sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |