Genel Bilgi
Kod | SUF425 |
Ad | Balık Besleme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Balik beslemede temel prensipler, besin maddelerinin sindirimi ve metabolizmasi, antibesinsel maddeler ve balik besleme açisindan önemi, baliklarin protein, aminoasit, yag, yag asitleri, karbonhidrat, vitamin ve mineral ihtiyaçlari ile ilgili temel bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriği
Balik beslemede temel prensipler, balik beslemede antibesinsel maddeler ve besleme açisindan önemi, sindirim orani, metabolizma, baliklarin protein ve aminoasit ihtiyaçlari, esansiyel aminoasitler, aminoasit metabolizmasi, besinlerin enerjetigi, balik besinlerindeki protein-enerji dengesi, baliklarin lipit ve yag asitleri ihtiyaçlari, esansiyel yag asitleri, yag asitlerinin beta oksidasyonu, baliklarda karbonhidratlarin sindirimi ve degerlendirilmesi, balik beslemede vitaminlerin metabolizmadaki rolleri ve önemi, baliklarin vitamin ihtiyaçlari, balik beslemede minerallerin önemi, Baliklarin mineral madde ihtiyaçlari, baliklarda vitaminlerin, yag asitlerinin, aminoasitlerin ve bazi minerallerin eksikliginde görülen belirtiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balık Besleme Ders Kitabı
Notlar
Balık Besleme ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda besin alımı, besleme oranı ve besleme sıklığı konularını açıklar |
ÖÇ02 | Balıkların protein ve esansiyel aminoasit gereksinimlerini açıklar |
ÖÇ03 | Balıklarıda yağ asitlerinin önemi ve esansiyel yağ asitlerini açıklar |
ÖÇ04 | Balıklarda vitaminlerin ve minerallerin önemini açıklar |
ÖÇ05 | Antibesinsel maddeler ve bunların balıklarda önemini anlatır |
ÖÇ06 | Vitamin yetersizliğine bağlı belirtileri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris | Konu ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Baliklarda besin alimi, beslenme davranislari. Ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Baliklarda yemleme orani, sikligi, besleme sekli. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Baliklarda besinlerin sindirimi, besin maddelerinin metabolizmasi, Ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Metabolizma, besinlerin enerjetigi. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Baliklarin protein gereksinimleri, esansiyel olan aminoasitler, ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Aminoasitlerin deaminasyonu | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balik beslemede lipitlerin önemi, ödev | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması, ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Enerji kaynagi olarak yaglar, baliklarda esansiyel olan yag asitleri. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Baliklarda karbonhidratlarin önemi, glikoz metabolizmasi, | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Baliklarin karbonhidrat kullanimlari | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Balik beslemede vitaminlerin önemi ve gereksinimi, vitamin eksikliginde görülen belirtiler | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Yagda eriyen vitaminler, suda eriyen vitaminler | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması, ödevler için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Ödevlerin değerlendirilmesi | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |