SUF404 Seminer

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF404
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. YASEMEN YANAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su Ürünleri alaninda özel bir konu hakkinda veri toplama, raporlama, yayinlamayi ögretmektir.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, literatür arastirmasi, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar

Notlar

internet araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verilen bir konuda literatür araştırması yapar.
ÖÇ02 Elde ettiği bilgileri yorumlar.
ÖÇ03 Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
ÖÇ04 Çıktılarını bir topluluk karşısında sunar.
ÖÇ05 Sonuç değerlendirme yapar
ÖÇ06 Sonuçları Raporlama Yapar ve sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giris, bilimsel etik Konu ile ilgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatur taramada kullanılan veri tabanları Konu ile ilgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Konu arastirilmasi Konu ile ilgili literatür okuma ve sunum tekniklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Yazim teknikleri hakkinda bilgi, intihal Konu ile ilgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Sunum teknikleri hakkinda bilgi Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 İyi bir sunum nasıl yapılır İlgili veritabanlarından literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
7 Kaynak tarama Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sonuçlarin degerlendirilmesi 1 Konu ile ilgili Eksik literatürlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Sonuçlarin degerlendirilmesi 2 Hazırlanan literatür bilgilerinin raporlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
11 Sonuçlarin degerlendirilmesi 3 Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Sonuçlarin degerlendirilmesi 4 Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Raporlama 1 Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
14 Raporlama 2 Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Raporlama 3 Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.01.2024 09:28