Genel Bilgi
Kod | SUF402 |
Ad | Su Ürünleri Kalite Kontrolü |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Islenmis ve taze su ürünlerinin kalitesini etkileyen faktörler, bu faktörlerin ortadan kaldirilmasi için gelistirilen muhafaza tekniklerinde meydana gelen kalite degisimleri ve kalite tespit yöntemlerinin gösterilmesi
Dersin İçeriği
Su ürünlerinin kalite kontrolünün takibi ve degerlendirilmesi sirasinda uygulanan analizler,farkli isleme yöntemlerindeki kaliteyi etkileyen faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaliteyi etkileyen endojen ve eksojen faktörleri tanımlar |
ÖÇ02 | Avlandıktan sonra balığın kalitesinde meydana gelen değişimleri ve bunların analitik ölçümlerini gösterir |
ÖÇ03 | Mikrobiyal gelişmeyi engelleyen ve mikrorganizmaları öldüren muhafaza tekniklerinin kaliteye etkileri ve bu ürünlerdeki kalite değişimlerinin analitik yöntemlerle belirlenmesini gösterir |
ÖÇ04 | Su aktivitesinin kaliteye olan etkisi, su aktivitesinin düşürüldüğü muhafaza tekniklerinin gösterilmesi ve analitik değerlendirilmesini gösterir |
ÖÇ05 | Kalitenin geliştirmesi için uygulanan yöntemlerini anlatır ve bunların kaliteye etkilerini tanımlar |
ÖÇ06 | Su ürünlerinin kalitesinin değerlendirilmesinde uygulanan yasal düzenlemeleri anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalitenin tanimi ve kaliteyi etkileyen faktörlerin siniflandirilmasi labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Baliklardaki kaliteyi etkileyen endojen faktörlerin degerlendirilmesi labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Baliklardaki kaliteyi etkileyen endojen faktörlerin degerlendirilmesine devam | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Baliklarda kaliteyi etkileyen eksojen faktörlerin degerlendirilmesi labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Su ürünlerindeki mikroorganizmalarin gelismesini engelleyen düsük sicaklikta muhafaza tekniklerinin kaliteye etkilerinin tespiti, labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su ürünlerindeki mikroorganizmalarin gelismesini engelleyen düsük sicaklikta muhafaza tekniklerinin kaliteye etkilerinin tespiti labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Su ürünlerindeki mikroorganizmalarin gelismesini engelleyen düsük sicaklikta muhafaza tekniklerinin kaliteye etkilerinin tespitine devam labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su aktivitesinin düsürüldügü muhafaza tekniklerinin kaliteye etkilerinin tespiti ,labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mikroorganizmalari öldüren isil islem uygulamalarinin kaliteye etkilerinin degerlendirilmesi labaratuar uygulamasi,ödev 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mikroorganizmalari öldüren isil islem uygulamalarinin kaliteye etkilerinin degerlendirilmesi,devam laboratuar uygulamasi,ödev 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kalitenin korunmasi ve gelistirilmesi için uygulanan diger yöntemlerin degerlendirilmesi laboratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kalite uygulamalarinda yasal düzenlemeler laboratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kalite uygulamalarinda yasal düzenlemelere devam laboratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kalite Yönetim sistemleri ve HACCP laboratuar uygulaması,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |