Genel Bilgi
Kod | SD0476 |
Ad | Tıbbi Jeoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlıklı bir yaşam alanının oluşturulması için ortamın jeolojik özelliklerinin insan, hayvan ve bitki sağlığı üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Dersin İçeriği
Tıbbi jeolojiye giriş. jeolojik unsurların insan sağlığına etkileri, Asbest, zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri, Arsenikle ilişkili çevre sorunları, Silikozis, Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi, Doğal karbondioksit çıkışları ve sorunları, Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar, İyot eksikliği ve sorunları, , Flor ile ilgili sorunlar, Böbrek taşları, Antropojenik faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Tıbbi Jeoloji Jeolojik Ortmaların İnsan Sağlığı üzerindeki Etkileri Çeviri
Notlar
ATABEY, E., Tıbbı Jeoloji, M.T.A yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji, Mineral, Kayaç tanımlarını yapar |
ÖÇ02 | Tıbbi Jeoloji nedir, kapsamı, tarihçesini bilir. |
ÖÇ03 | Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
ÖÇ04 | Jeoloji, canlı ve çevre ilişkisini kurar. |
ÖÇ05 | İnsan sağlığına zararlı mineralleri tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeoloji nedir? hangi konularla ilgilenir. | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mineral nedir? Yaşantımıza etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kayaç nedir? Kayaç çeşitleri nelerdir | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mineral ve kayaçların Laboratuvarda gösterimi | laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mineraller ve insan | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Asbest ve zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arsenik ve çevre sorunları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Silikozis riski, Flor | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel toz sorunları ve selenyum ilgili sorunlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Doğal radyoaktivite ve doğal radyasyon | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Jeotermal ve mineralli sular | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İyot eksikliği ve sorunları, Böbrek taşları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kömür ve insan sağlığı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |