Genel Bilgi
Kod | RTS120 |
Ad | Antropoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antropoloji dersinin içeriğini oluşturan konuları, temel kavramları, çalışma alanlarını, yöntemi ve antropolojik bakışı kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Antropolojinin tanımı ve kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi, ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt, siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları; ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekleri ile Küreselleşme, İletişim ve Siber kültür konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
William A. Haviland Vd. Kültürel Antropoloji Kaknüs Yayınları
Notlar
1.Güvenç, B. (1983). İnsan ve Kültür, İstanbul:Remzi Kitabevi 2.Kottak, P.(2001) Antropoloji, Ankara: Utopya Yay. 3.Özbudun, S, Şafak,B ve.Altuntek,S. (2005) Antropoloji : Kuramlar/Kuramcılari, Ankara: Dipnot Yay 4.Wulf, Cristoph: Tarihsel Kültürel Antropoloji Çev. Özgür Dünya Sarısoy Dipnot Yayınları: 76 Mattek Matbaacılık Ankara 2009 5.Appadura, Arjun. (2000). Grassroots Globalization and the Research Imagination. Public Culture, 12(1), 1-19.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını ve ana konuları öğrenir. |
ÖÇ02 | Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Antropolojinin yöntemini kavrar, |
ÖÇ04 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar |
ÖÇ05 | Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar |
ÖÇ06 | Türk ve yabancı önemli Antropologları sıralar |
ÖÇ07 | Küreselleşme ve kültür ve siber kültürü antropolojik olarak kavrar, diğer sosyal bilimlerle ilişkisi kurar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropolojinin tanımı, kapsamı ve kısa bir tarihi | Haviland, William A. Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çalışma alanları, diğer bilimlerle ilişkisi | Bates, Danial G. 21.Yüzyıkda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İlk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, | Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İnsanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; üretim, tüketim) ve teknoloji | Wulf, Cristoph:Tarihsel Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Akrabalık sistemleri | ERIKSEN, Thomas Hylland; Sosyal ve Kültürel Antropoloji. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Toplumsal tabakalaşma ve cinsiyet | Haviland, William A. Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Toplumsal tabakalaşma ve din ve dil | Bates, Danial G. 21.Yüzyıkda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Antropolojinin yöntemi | Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Irk, etnisite ve kimlik | Wulf, Cristoph:Tarihsel Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kültür ve kültürel süreçler | Haviland, William A. Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dünya ve ülkemiz belli başlı antropologları ve çalışma alanları | Bates, Danial G. 21.Yüzyıkda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Küreselleşme, Küresel iletişim | Wulf, Cristoph:Tarihsel Kültürel Antropoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Küreselleşme ve Siber kültür | Bozkurt Güvenç: İnsan ve Kültür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Küreselleşme ve küresel kültür | Bates, Danial G. 21.Yüzyıkda Kültürel Antropoloji İnsanın Doğadaki Yeri. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |