Genel Bilgi
Kod | RTS112 |
Ad | Siyaset Bilimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ÇİĞDEM AKSU ÇAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bir disiplin olarak Siyaset Biliminin sınırlarını tanıtmayı, diğer sosyal bilim disiplinleriyle ilişkisini anlatmayı hedeflemektedir. Derste, politika, güç, iktidar ve otorite kavramlarının tanıtılması ve bu kavramların iletişim disipliniyle ilişkilerinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Siyaset biliminin alanı, kapsamı, içeriği, iktidar, hükümet, siyasal sistemler, seçim sistemleri, devlet, egemenlik, demokrasi kavramları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul aranmaz
Kaynaklar
Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları.
Notlar
Haywood, A. (2018). Siyaset. Ankara: BB 101 Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyaset biliminin temel kavramlarını tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Devletin orijinini ve işlevlerini anlamlandırabilme |
ÖÇ03 | Siyasal sistem, hükümet sistemlerinin temel ilkelerini anlayabilme |
ÖÇ04 | Siyasal partiler, baskı grupları, sivil toplum örgütleri, medya gibi politik aktörleri açıklayabilme |
ÖÇ05 | Sivil toplum örgütleri ve medya bağını kurabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Siyaset biliminin temel kavramları, konusu, yöntemi | İlk ders için hazırlık gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyaset biliminin bilimleşme süreci, siyaset bilimine özgü yöntemler, kuramsal yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Devlet kavramı, Devletin kökeni ve doğuşu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Siyaset biliminin temel kavramı; Siyasal iktidar, siyasal iktidarın nitelikleri, otorite ve egemenlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Siyasal yaşamı oluşturan temel yapılar, altyapısal etkenler, demografik etkenler, ekonomik etkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Siyasal yaşamı oluşturan üstyapısal etkenler; Kurumsal etkenler, kültürel etkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Siyasal iktidarın Meşruluk temeli; meşruluk teorileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meşruluk probleminin sosyo-politiği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sosyal tabakalaşma ve iktidar; Marksist sınıf anlayışı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sosyal Tabakalaşmanın boyutları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Siyasal Yaşamın Boyutu; toplum | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Siyasal Katılma; boyutları, kademeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Siyasal Güçler; Siyasal partiler, partilerin yapısı, siyasal parti sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Siyasal Güçler Baskı Grupları ve genel tekrar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |