Genel Bilgi
Kod | RTS213 |
Ad | Kurgu Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kurgunun doğasından yola çıkarak parça bütün ilişkisinin önemi kapsamında ses ve görüntü beraberliğini planlararası kurgu kapsamında irdelemek.
Dersin İçeriği
Hareketli görüntü kurgusunun kuralları, tekniği ve kullanım alanları hakkında teorik ve pratik bilgiler aktarılır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Sinemada Ritimlerin Kurgusu (Karen Pearlman) Film Duyumu (Sergei Eisenstein) Film Biçimi (Sergei Eisenstein) Technique of Film Editing (Karel Reisz)
Notlar
Ders Notları ve filmler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, kurgu aşamasını hesaba katarak yapım sürecini yürütmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, modern kurgu teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur ve bu teknolojileri kullanma fırsatı bulur. |
ÖÇ03 | Öğrenci, yapım sonrası sürecinin tüm aşamaları konusunda bilgilenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, insan algısı ile kurgu teknikleri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kurgunun doğası ve yaşamdaki yansımaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğini, amacını ve hedefini belirtme - grup çalışmasını belirleme. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kurgunun tarihçesi. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kurgunun tanımlanması ve örnek film gösterimleri. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kurgunun ilkeleri. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Filmsel Zaman ve kurguda sahne uyumu. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kurgu Evreleri. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kurgunun Terminolojisi. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Analog ve Sayısal yayıncılık ilkelerinin tartışılması. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 1 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 2 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 3 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 4 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 5 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Bilgisayar Temelli Kurgu uygulama çalışması 6 | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |