Genel Bilgi
Kod | AIS322 |
Ad | Televizyon Muhabirliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
TV habercilği ve aktüel TV programcılığı tarihçesiyle başlayan derste medya ve haber etik kurallarına değinilir. Haber araştırma, yazma, çekme ve kurgulama tekniklerinden bahsedilir ve öğrencilerin ders kapsamında hazırlayacakları projelerinin ön-yapım dosyası hazırlanır. Araştırmacı gazetecilik ve belgesel film pratiğini içine alan üretimle dersin temel amacı olan TV habercilği ve aktüel TV programcılığı konusunda deneyim kazanmaları sağlanır.
Dersin İçeriği
TV haberciliği ve aktüel Tv programcılığı tarihçesi, TV yapımlarında etik, ön-yapım, yapım ve yapım sonrası süreçler, internet televizyonculuğu.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ulutak, Nazmi (2013). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Demir, Yalçın; Özgür, Aydın Ziya (2015). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Uğurlu, Gizem Elif (2014). Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Dursun, Ç. (2005), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara O'Donnell, V. J. (2007) Television Criticism, Sage Publications, Inc
Notlar
Post-Broadcast TV and Non-mainstream News Reading: Ünal, R . (2017). Yeni Medyada Yeni Habercilik ve İş Modeli Arayışları: Medyascope Örneği. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , (26) , 83-107 . DOI: 10.16878/gsuilet.324206
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmacı gazetecilik ve belgesel üretimin etik çerçeve doğrultusunda gerçekleştirilmesi |
ÖÇ02 | Televizyon program ön hazırlığı ve araştırması yapmak |
ÖÇ03 | Program metni ve akışı yazmak, program tasarlamak |
ÖÇ04 | Televizyon için haber belgeseli hazırlamak için gerekli öğelerin bilgisini edinmek |
ÖÇ05 | Dış mekanda program çekmek ve röportaj yapmak |
ÖÇ06 | İnternet televizyoncuğu içeriği üretmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Dersin temel kavramları: belgesel yapımı, haber belgeselciliği, araştırmacı gazetecilik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırmacı gazeteciliğin ve belgesel yapımının etik çerçevesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dijital çağda televizyon haberciliği ve televizyon belgeselciliği, örnekler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Televizyon belgeseli konu seçimi, ön yapım dokümanlarını hazırlamak | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Röportaj teknikleri ve yaklaşımları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Öğrenci proje konularını değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yeni medyalar ve yeni araştırmacı gazetecilik türleri. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yurttaş gazeteciliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 4 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 5 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 6 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |