Genel Bilgi
Kod | AIS440 |
Ad | Kent ve İletişim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR İLKE ŞANLIER YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri incelemek, etkin bir şekilde iletişim kurma ve tartışma becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu derste kentleri biçimlendiren iletişim ve toplumsal ilişkiler ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lynch, Kevin. Kent İmgesi. ıXbaskı, 2017 İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı
Notlar
Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanımak |
ÖÇ02 | Daha etkin bir şekilde iletişim kurabilecek ve tartışabilecek |
ÖÇ03 | Güncel kentsel değişme süreçlerini analiz edebilecek |
ÖÇ04 | Kent sorunlarını analiz edebilecek |
ÖÇ05 | Kent ile iletişim kavramları arasında bağ kurabilecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent Bilgisine Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Kent Çalışmalrında Kuram ve Yöntem | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kent ve kentleşmenin toplumsal içeriği | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sanayi kapitalizminin doğuşuti | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | kapitalist sanayi kenti | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kentsel istihdam yapısında dönüşümler | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | iletişim | Okuma-Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, 2012 İmge Kitabevi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kent ve iletişim | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Kent ve gelişim | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kent-toplum ilişkisi | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | doğa ilişkisi | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kent-toplum-doğa-kültür ilişkisi | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Kent-doğa-kültür ilişkisi | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Kent-sanat ilişkisi | Okuma-İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |