Genel Bilgi
Kod | DIG012 |
Ad | İş Güvenliğinde Fiziksel Risk Uygulamaları-II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İşyerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen fiziksel risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu etmenlere karşı alınması gereken İSG tedbirlerini uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İşyerinde sağlığı olumsuz etkileyebilecek fiziksel risk etmenleri; Gürültü, Titreşim, Termal Konfor, Aydınlatma, İyonize-noniyonize ışın, Alçak ve yüksek basınç, İlgili mevzuat
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
David L. Goetsch, "Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers" , 2018, Pearson.
Notlar
David L. Goetsch, "Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşyeri fiziksel risk etmenlerini saptar |
ÖÇ02 | Fiziksel risk etmenlerinin çalışanların sağlığına yapacağı etkileri değerlendirir |
ÖÇ03 | Çalışanları etkileyecek olan fiziksel risk etmenlerinin ayrıayrı risk değerlendirmesiniyapar |
ÖÇ04 | Fiziksel Risk değerlendirmesi sonucunda, daha sağlıklıve güvenli bir çalışma ortamının oluşturulması için önerilergeliştirir |
ÖÇ05 | Çalışma yaşamında daha sağlıklı ortamlar oluşturulması için önerilergeliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında belirlenmiş bir soruna çözüm üretmek için bilimsel yöntemlerden yararlama becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği konusunda bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel veri elde etmenin metodolojini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde doğru ve hızlı tehlike tanımlaması için gerekli prosedürleri ve yazılımları öğrenir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirmeleri için gerekli parametreleri öğrenir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği alanında kişiye yönelik koruma önlemlerini öğrenir ve uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen verilerin iş yerine uygulama becerisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş kazalarının Kök nedenlerini analiz etme yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Risk etmenlerinin kontrolü için yeni bir bilimsel yöntem geliştirmeyi öğrenir | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ yerleride çalışanları korumak için gerekli kişisel koruyucu donanımların koruma etkilerini geliştirmek için, malzeme seçimi ve gerekli testleri öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yasal mevzuatın geliştirilmesine katkı yapar. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kapalı alanlarda yapılan çalışmalarda çalışan güvenliğini artırıcı blimsel stratejileri öğrenir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerleri için ilk yardım ve acil eylem planları yapar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Risk ve değerlendirme süreçleri hatırlatma | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aydınlatma faktörü değerlendirilmesi | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Termal konfor faktörünün değerlendirilmesi | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Radyasyon faktörünün değerlendirilmesi | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Radyasyon faktörünün değerlendirilmesi (devam) | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Basınç faktörünün değerlendirilmesi | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Basınç faktörünün değerlendirilmesi (devam) | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atölye ortamı Fiziksel risk değerlendirme uygulaması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ofis ortamı Fiziksel risk değerlendirme uygulaması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Okul ortamı Fiziksel risk değerlendirme uygulaması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Laboratuvar ortamı Fiziksel risk değerlendirme uygulaması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fabrika ortamı Fiziksel risk değerlendirme uygulaması | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrencilerin belirlediği bir ortamın fiziksel risk değerlendirmesi | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrencilerin belirlediği bir ortamın fiziksel risk değerlendirmesi (devam) | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |