Genel Bilgi
Kod | DIG003 |
Ad | Biyolojik-Mikrobiyolojik Analizler, Risk Etmenleri ve İş Güvenliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyolojik çalışma ortamlarında yürütülen biyolojik-mikrobiyolojik analizlerden bazılarını öğretmek, analizlerle ilgili risk faktörleri ve iş güvenliği konularında öğrencilerin bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Mikrobiyel gruplar, katı-sıvı besiyerleri, izolasyon, mikrobiyel çoğaltma ve sayım yöntemleri, tindalizasyon, sterilizasyon, mikrobiyel taksonomi, mikrobiyel aktivite, spesifik mikroorganizma aktivite belirleme yöntemleri, nitrifikasyon bakterileri, denitrifikasyon bakterileri, Rhizobiyal bakteriler ve izolasyon, toprak-bitki ortamında bakteriyel aşılama yöntemleri, mikrobiyel antibiyotik direnç testi, hijyen, laboratuvar ve iş güvenliği, analizler ve iş güvenliği.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları sistem üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Notlar
İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanlığı Sınavlarına Yönelik Soru Bankası. Meral Aydıner, Hakan Yılmaz.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar analizleri hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Mikrobiyolojik temel analizler için besiyeri hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Mikrobiyolojik analiz alet-ekipmanlarını tanır. |
ÖÇ04 | Biyolojik-mikrobiyolojik çalışma ortamlarında risk etmenlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Bazı temel mikrobiyolojik analizleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Biyolojik-mikrobiyolojik analizler- hijyen-risk etmenleri hakkında fikir sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında belirlenmiş bir soruna çözüm üretmek için bilimsel yöntemlerden yararlama becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği konusunda bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel veri elde etmenin metodolojini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde doğru ve hızlı tehlike tanımlaması için gerekli prosedürleri ve yazılımları öğrenir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirmeleri için gerekli parametreleri öğrenir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği alanında kişiye yönelik koruma önlemlerini öğrenir ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen verilerin iş yerine uygulama becerisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş kazalarının Kök nedenlerini analiz etme yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Risk etmenlerinin kontrolü için yeni bir bilimsel yöntem geliştirmeyi öğrenir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ yerleride çalışanları korumak için gerekli kişisel koruyucu donanımların koruma etkilerini geliştirmek için, malzeme seçimi ve gerekli testleri öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yasal mevzuatın geliştirilmesine katkı yapar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kapalı alanlarda yapılan çalışmalarda çalışan güvenliğini artırıcı blimsel stratejileri öğrenir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerleri için ilk yardım ve acil eylem planları yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyel gruplar | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Katı-sıvı besiyerleri | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Mikrobiyel çoğaltma | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Sayım yöntemleri | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Tindalizasyon | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sterilizasyon | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mikrobiyel taksonomi | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrobiyel aktivite | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikrobiyel çoğaltma ve sayım yöntemleri | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Nitrifikasyon bakterileri, denitrifikasyon bakterileri | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Rhizobiyal bakteriler ve izolasyon | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Toprak-bitki ortamında bakteriyel aşılama yöntemler | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Mikrobiyel antibiyotik direnç testi, hijyen | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Laboratuvar ve iş güvenliği, analizler ve iş güvenliği | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |