Genel Bilgi
Kod | ISB549 |
Ad | Parametrik Olmayan İstatistik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Parametrik ve Parametrik Olmayan İstatistiksel Yöntemler Arasındaki Farkı Anlaması
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, parmetrik ve paranmetrik olmayan testler arasındaki fark, tek örneklem testleri, bağımlı iki örneklem testleri, bağımsız iki örneklem testleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
David J. Sheskin (2004) Parametric and Nonparametric Statistical Procedures, Chapman Hall CRC
Notlar
David J. Sheskin (2004) Parametric and Nonparametric Statistical Procedures, Chapman Hall CRC
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Parametrik ve Parametrik Olmayan İstatistiksel Yöntemler Arasındaki Farkı Ayırt Edebilmesi, |
ÖÇ02 | Kullanılan Parametrik Olmayan Yöntemleri Anlaması, |
ÖÇ03 | Parametrik olmayan istatistiksel yöntemler için hipotez testlerini uygulayabilmesi, |
ÖÇ04 | Değişkenlerin ölçüm düzeylerini ayırt etmesi, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik literatürünü takip edebilir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel etik kurallara uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
2 | Parametrik ve Parametrik Olmayan İstatistiksel Yöntemler Arasındaki Fark, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
3 | Ölçüm Düzeyleri | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
4 | Tek Örneklem Testleri: İşaret Testi, Wilcoxon İşaretlenmiş Sıra Sayıları Testi, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
5 | Bağımsız İki Örneklem Testleri: Medyan Testi, Mann-Whitney U Testi, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
6 | Bağımsız İki Örneklem Testleri: Mood Testi, Moses Testi, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
7 | Bağımlı İki Örneklem Testleri: İşaret Testi, Wilcoxon Sıralı İşaret Testi, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
9 | Bağımsızlık için Ki kare Testleri | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
10 | Bağımsız k Örneklem Testleri: Kruskal-Wallis Testi (H İstatistiği), | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
11 | H İstatistiğinin örnekleme dağılımı ve Ki Kare İstatistiğine Yaklaşımı, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
12 | Friedman S Testi | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
13 | S İstatistiğinin örnekleme dağılımı ve Ki Kare İstatistiğine Yaklaşımı, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
14 | Uyum İyiliği Testleri, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
15 | İlişki Katsayıları: Sperman Sıra Korelasyon Katsayısı, Kendal Tau İlişki Katsayısı, | Kaynak okuma, literatür inceleme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |