EBS417 Sosyal Sorumluluk Projesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS417
Ad Sosyal Sorumluluk Projesi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin ebelik alanında toplumsal sorumluluk faaliyetleri ve projelere gönüllü katılımlarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar, topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi, hedef kitle problemini belirleme, belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme ve günümüzde topluma hizmet uygulamaları, toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme, toplumsal duyarlılıkla göstererek toplumun sorunlarını çözüm arama, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Özgen E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Maviağaç Yayıncılık.

Notlar

Özgen E. (2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma aşamalarını açıklar.
ÖÇ03 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ04 Toplumsal katkı kavramını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplumsal sorumluluğa giriş Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Toplumsal sorumluluğun tarihsel gelişimi ve önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Dezavantajlı gruplar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Ebelik hizmetleri bağlamında toplumsal sorumluluk Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Ebelikte örnek toplumsal sorumluluk projeleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
7 Toplumsal sorumluluk etkinlikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay, Gösteri
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Toplumsal sorumluluk projesi hazırlama - 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje sunum ve etkinlikleri - 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Proje sunum ve etkinlikleri - 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması
15 Proje sunum ve etkinlikleri - 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.08.2023 11:42