Genel Bilgi
Kod | CMZ309 |
Ad | Çevre Mühendisleri için MATLAB Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre Mühendisliği alanında bilgisayar kullanımı becerisinin kazandırılması. Problem çözümünde yazılım uygulamalarının kazandırılması.
Dersin İçeriği
Programlama dilleri ve algoritmalara giriş. Temel MATLAB uygulamaları. MATLAB yazılımı kullanarak problem çözümü.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MATLAB programının mantığını öğrenir. |
ÖÇ02 | MATLAB programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. |
ÖÇ03 | MATLAB´da dosya işlemlerini ve vektör-matris işlemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | MATLAB´da çeşitli problemlerin çözümünü öğrenir. |
ÖÇ05 | Hazır fonksiyonları kullanır ve fonksiyon oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | 2 boyutlu ve 3 boyutlu grafik çizdirmeyi ve grafiksel kullanıcı arayüzünü kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | MATLAB toolbox kullanımını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MATLAB hakkında genel giriş | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dosya işlemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Matlab Ortamında Vektör ve Matris Gösterimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Matematiksel Fonksiyonlar Data Analizi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Vektör ve Matris İşlemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Lineer Olmayan Denklem Çözümleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sayısal Optimizasyon | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eğri Uydurma, Ara Değer ve Dış Değer Hesabı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İnterpolasyon | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 2-B ve 3-B grafikler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Gui uygulamaları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Matlab toolbox kullanımı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matlab toolbox kullanımı 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |