TDE1834 Tanzimat'tan Milli Edebiyata Metinlerle Tiyatro Kuramı II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1834
Ad Tanzimat'tan Milli Edebiyata Metinlerle Tiyatro Kuramı II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Servet-i Fünun, Fecr-i Ati ve Milli Edebiyat dönemi metinleriyle tiyatro kuramı oluşturmak ve dönemin tiyatro anlayışını tanımaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Servet-i Fünun'dan Miili Edebiyata kadar olan süreçteki tiyatro konusunda ileri sürülen görüşlerin incelerek dönemin tiyatro kuramının oluşturulmasına ilişkin öğrenciyi bilgilendirmektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aziz Çalışlar,Tiyato Ansiklopedisi, Metin And, Dünya Tiyatro Tarihi I, Niyazi Akı, Türk Tiyatro Edebiyatı Tarihi I, Enver Töre Meşrutiyet Tiyatrosu, Dramatik Edebiyat Üzerine Araştırmalar 2 Cilt

Notlar

Aziz Çalışlar,Tiyato Ansiklopedisi, Metin And, Dünya Tiyatro Tarihi I, Niyazi Akı, Türk Tiyatro Edebiyatı Tarihi I, Enver Töre Meşrutiyet Tiyatrosu, Dramatik Edebiyat Üzerine Araştırmalar 2 Cilt


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Servet-i Fünun dönemindeki tiyatro anlayışı hakkında bilgi sunar.
ÖÇ02 Servet-i Fünun dönemindeki tiyatro anlayışını açıklar.
ÖÇ03 Milli edebiyat dönemindeki tiyatro anlayışı hakkında bilgi sunar.
ÖÇ04 Milli edebiyat dönemindeki tiyatro anlayışını açıklar.
ÖÇ05 Dönemin tiyatro anlayışını değerlendirir.
ÖÇ06 Tiyatro metinlerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servet-i Fünun'da tiyatro (Genel, yazar, oyun) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Cenap Şehabettin'in tiyatro görüşleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Cenap Şehabettin'in oyunları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hüseyin Suat Yalçın'ın tiyatro görüşleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hüseyin Suat Yalçın'ın oyunları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mehmet Rauf'un tiyatro görüşleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mehmet Rauf'un oyunları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şehabettin Süleyman'ın tiyatro görüşleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Uygulama (Şehabettin Süleyman'ın oyunları ) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tahsin Nahit'in tiyatro görüşleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulama (Tahsin Nahit'in oyunları) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Beş Hececiler ve Tiyatro (görüşler, oyunlar) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Manzum tiyatro Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Musahipzade Celal, İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS