Genel Bilgi
Kod | TTB235 |
Ad | Terbiye Makineleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ayşenur MUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çektirme ve emdirme Yöntemiyle çalışan makinelerin tüm özelliklerini, çalışma sistemini ve aralarındaki farklılıkları ve kurutma makinalarını tanıtmak.
Dersin İçeriği
Aplikasyon yöntemleri, çektirme yöntemi ile çalışan makineler, emdirme yöntemi ile çalışan makineler, kurutma makinaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Tekstil Terbiyesi ve Makineleri, Işık Tarakçıoğlu, Ege Üniversitesi Matbaası 2-MEGEP notları, Milli Eğitim Bakanlığı
Notlar
Terbiye Makineleri ders notları, Özlem Erdem Yılmaz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, aplikasyon yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, çektirme yöntemi ile çalışan makineleri açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, emdirme yöntemi ile çalışan makineler açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, yıkama makinesi türlerini ve çalışma prensiplerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kurutma makinesi türlerini ve çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, boyama makinelerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, baskı makinelerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aplikasyon yöntemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ön terbiye (yakma) makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Merserizasyon makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Haspel boyama makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Jet boyama makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Over-flow boyama makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Jigger boyama makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların tekrar yapılması, çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Levent boyama makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Fulard terbiye makinesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | İplik boyama makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Parça Boyama Makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Konvansiyonel kurutma makinaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Geleneksel el kurutma makinaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Yıkama makineleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların tekrar yapılması, çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların tekrar yapılması, çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |