MEM206 Meslek Matematiği

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MEM206
Ad Meslek Matematiği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye matematiksel becerileri mesleklerinde uygulayabilme yeterlikleri kazandırmak

Dersin İçeriği

Üstel Fonksiyonlar Logaritma , Limit, Süreklilik, Türev, İntegral

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

MEGEP notları, Milli Eğitim Bakanlığı

Notlar

Tekstil Meslek Matematiği ders notları, Özlem Erdem Yılmaz


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, mesleğinde üstel fonksiyonlar ve logaritmalar ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ02 Öğrenci, mesleğinde limit ve süreklilik ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ03 Öğrenci, mesleğinde türev ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ04 Öğrenci, mesleğinde integral ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ05 Öğrenci, bir ve ikinci derece denklemleri öğrenerek mesleğiyle ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ06 Öğrenci, hazır giyim üretimine yönelik hesaplamalar yapar (gramaj, malzeme, kumaş hesaplamaları).
ÖÇ07 Öğrenci, boyarmaddelerle ilgili hesaplamalar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma, uygulama, tartışma ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Meslekte üstel fonksiyonlar ve Logaritma kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
3 Meslekte Logaritma kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Meslekte limit kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 Meslekte limit ve süreklilik kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Meslekte süreklilik kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Meslekte türev kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınav konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meslekte sınırlı türev kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Meslekte sınırsız türev ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Meslekte ardışık türev kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Meslekte integral kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Meslekte belirsiz integral kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Meslekte logaritmik integral kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Meslekte üstel integral kullanımı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 04:22