SBG246 Gönüllülük Çalışmaları

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBG246
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK


Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. Problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli sorun ve durumlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları yada gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara

Notlar

Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gönüllülük kavramının anlam ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Gönüllülük projelerinin nasıl uygulanmasını gerektiğini kavrar.
ÖÇ03 Gönüllülük kavramında işbirliğinin önemini kavrar.
ÖÇ04 Gönüllülük çalışmaları ile sürekli ve yaşam boyu eğitimin önemini kavrar.
ÖÇ05 Gönüllülük çalışmalarında profesyonel ve etik davranışın önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili etik değerleri uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve Organizasyon Kavramları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Basic Volunteering Fields (Disaster and Emergency, Environment, Education and Culture, Sports, Temel Gönüllülük Alanları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık, Sosyal Hizmetler) Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İletişim, İletişim Süreçleri ve Empati Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etkili İletişim Yöntemleri Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Toplumlarda Risk Grupları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Toplumlarda Risk Grupları ve Gönüllülük Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Liderlik Kavramı Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje Nedir? Proje Döngüsü Nasıldır? Projelerin Başarısızlık Nedenleri Nelerdir? Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
12 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
13 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Projelere Katılım Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
14 Gönüllü Çalışmalarla Etik İlkeler Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
15 Kamu kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS