Genel Bilgi
Kod | TYM211 |
Ad | Sahne Dövüş Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özgür KÜÇÜKÖNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özgür KÜÇÜKÖNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket kabiliyeti, kondisyon, konsantrasyon, koordinasyon, çeviklik, esneklik ve denge sağlamaya yönelik çalışmalarla bedensel malzemenin mesleki prensipler ölçüsünde gelişimini sağlamak. Hareket teknikleri ve sahne dövüşü teknikleri ile oyuncu bedenini sahne üzerinde plastik bir malzeme olarak ele alarak, hareket düzenlemeleri ve dövüş koreografileri oluşturmak.
Dersin İçeriği
Dövüş-ekstrem sahnelere ait performansları teknik ve artistik açıdan çalışma ve uygulama.
Dersin Ön Koşulu
Profesyonel oyunculuk yaşamında performatif özellik taşıyan her sahnenin, beden yardımı ile aksiyonel tekniğini çözmek ve uygulamak.
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Suveren, Sibel (2002), Artistik Jimnastik Öğretim Metotları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dövüş tekniklerini uygulayarak refleksleri, cesareti ve güveni gelişir |
ÖÇ02 | Hasarsız darbe alma/darbe emme ve darbe vurma tekniklerini kavrar ve geliştirir |
ÖÇ03 | Temel saldırı ve savunma tekniklerini görsel açıdan gerçeğe uygun olarak kendine ve partnerine hasar vermeden ifade eder, sahne üzerinde teknik ve artistik açıdan uygular |
ÖÇ04 | Soğuk ve ateşli silah kullanımında saldırı ve savunma tekniklerini görsel açıdan gerçeğe uygun olarak ifade eder, sahne üzerinde teknik ve artistik açıdan uygular |
ÖÇ05 | Oyuncunun rolü gereği sahne üzerinde kullanabileceği dövüş sahnelerini ve olası ekstrem sahneleri gerçeğe uygun bir şekilde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Grup Çalışması |
2 | Isınma ve esneme egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Çeviklik ve denge egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Refleksleri, cesareti ve güveni geliştirici egzersizler üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Hasarsız darbe alma/darbe emme ve darbe vurma tekniklerine giriş | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Hasarsız darbe alma/darbe emme ve darbe vurma teknikleri üzerine çalışma ve uygulama.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Hasarsız darbe alma/darbe emme ve darbe vurma teknikleri üzerine çalışma ve uygulama.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Dövüş-ekstrem sahnelere giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Dövüş-ekstrem sahnelerİ | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Temel saldırı ve savunma teknikleri üzerine çalışma ve uygulama.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Temel saldırı ve savunma hareketleri üzerine çalışma ve uygulama.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Dövüş hareketlerine ait koreografilerinin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Dövüş hareketlerine ait koreografilerinin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
17 | Soğuk ve ateşli silah kullanımında saldırı ve savunma tekniklerine giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
18 | Soğuk ve ateşli silah kullanımında saldırı ve savunma hareketleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
19 | Dövüş-ekstrem sahnelerde farklı yüksekliklerden ve engeller üzerinden hasarsız düşme teknikleri üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
20 | Silahlı hareketlere ait koreografilerin oluşturulması ve geliştirilmesi üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Dövüş-ekstrem sahnelerde mekan ve aksesuvar kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
23 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait hareket koreografilerinin performans etütleri içerisinde kullanımına giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
24 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait hareket koreografilerinin performans etütleri içerisinde kullanımı üzerine çalışma ve uygulama. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
25 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performanslar üzerinde çalışma ve uygulama.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performanslar üzerinde çalışma ve uygulama.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performansları teknik ve artistik açıdan çalışma ve uygulama.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performansları teknik ve artistik açıdan çalışma ve uygulama.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
29 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performansların görsel açıdan gerçeğe uygun olarak ifadelendirme çalışmaları ve uygulamaları.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Dövüş-ekstrem sahnelere ait performansların görsel açıdan gerçeğe uygun olarak ifadelendirme çalışmaları ve uygulamaları.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |