Genel Bilgi
Kod | TIK201 |
Ad | Davranış Psikolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojinin temel kavramlarını öğrencilere anlatmak, kişisel ve mesleki yaşantılarında bu bilgileri kullanarak kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Psikoloji biliminin doğası,Kişilik psikolojisi, Benlik kuramları ile psikolojik rahatsızlıklar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi Kitabevi (1991)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde bilir. |
ÖÇ02 | Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. |
ÖÇ03 | Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişir ve gelişir. |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri kişilerarası iletişimini güçlendirmek için kullanır. |
ÖÇ05 | Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır. |
ÖÇ06 | Oyunlarında, hakkında daha detaylı bilgi sahibi olduğu psikolojik karakterleri ve rahatsızlık düzeyindeki patolojik karakterleri daha etkili bir şekilde canlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji biliminin doğası, Değişik yaklaşım türleri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Psikoljinin tanımı, Psikolojinin alanları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Duyum ve algılama | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Öğrenme | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Güdülenme | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Heyecan, Heyecanların incelenmesi | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kaygı, Engellenme, Çatışma | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Yaşam boyu gelişim, Bireyin bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepleri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Boşanma, nedenleri ve etkileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kişilik psikolojisi, Freud´un kişilik kuramı | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Benlik kuramları (Rogers´ın benlik kuramı Maslow´un kuramı) | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar 1 | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar 2 | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Normaldışılığın tanımı | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
18 | Normaldışı davranışlar psikolojisi, | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Obsesif-kompulsif bozukluklar | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Konversiyon histerisi, Psikojenik ağrı, Hipokondri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Dissosiyatif bozukluklar, Psikolojik amnezi, Psikojenik füg, Birden fazla kişilik | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Psikozlar, Şizofreni | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Organik zihin bozuklukları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar,Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Psikoseksüel bozukluklar | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Kişilik bozuklukları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |