YMOP215 Fonetik ve Diksiyon II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP215
Ad Fonetik ve Diksiyon II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Necmettin Efe ÜNSAL
Dersin Öğretim Elemanı İLTER ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sesbilim açısından tüm seslerin doğru ve güzel kullanımını, sesin doğru, güzel ve etkili kullanım tekniklerini, nefes alma tekniklerini, ses-nefes koordinasyon becerisini, vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını çalışarak uygulamak.ı amaçlar

Dersin İçeriği

Öğrenciler fonetik bilimi içinde vokalleri ve konsonantları öğrenirler. Bu eğitim kapsamında konuşma bozuklukları düzeltilmeye çalışılır. Öğrencilerce söylenemeyen bazı harfler, konuşma organlarının tamamı doğru kullanılarak öğretilir. Ayrıca basit temrinler de uygulanan eğitim kapsamı içindedir.

Dersin Ön Koşulu

YMOP 121 Fonetik ve diksiyon

Kaynaklar

NÜZHET ŞENBAY SÖZ SÖYLEME SANATI

Notlar

bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşma organlarının kullanımını bilir ve işlevsel olarak kullanır
ÖÇ02 Sesin doğru kullanım tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ03 Ses-nefes koordinasyon becerisini işlevsel olarak kullanır
ÖÇ04 Nefes alma tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ05 Nefes kontrol tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ06 Sesbiliminin temel kavramlarını bilir ve uygular
ÖÇ07 Vokal ve konsonantların doğru çıkaklarını bilir ve uygular
ÖÇ08 Vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını bilir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Ders tanımı. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Nefes ve ses aygıtlarının tanıtılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama -1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama.-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma.-3 Defining and practicing vocals. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
9 Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma.-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma.-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Konsonantların tanımı ve üzerine çalışma.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Konsonantların tanımı ve üzerine çalışma.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Konsonantların tanımı ve üzerine çalışma.-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Konsonantların tanımı ve üzerine çalışma.-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Dönem analizi ve genel tekrar. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Tonlama (entonasyon). Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları üzerine çalışmalar.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
18 Tonlama (entonasyon). Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları üzerine çalışmalar.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
19 Tonlama (entonasyon). Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları üzerine çalışmalar.-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
20 Tonlama (entonasyon). Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları üzerine çalışmalar.-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
21 Tonlama (entonasyon). Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları üzerine çalışmalar.-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
22 Konuşma dinamiği: Duygu, Düşünce, İstek. Sözcük hazinesi ve Biçem (Üslup)-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
23 Konuşma dinamiği: Duygu, Düşünce, İstek. Sözcük hazinesi ve Biçem (Üslup)-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
24 Hece ve Cümle Vurguları. Doğallık, renklendirme, bükümler ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
25 Hece ve Cümle Vurguları. Doğallık, renklendirme, bükümler ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
26 Çeşitli oyunlardan tirad ve sahne oynanması. Seçilen eserlerin konuşma tavırları üzerine inceleme ve çalışma. Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru vurgu ve tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
27 Çeşitli oyunlardan tirad ve sahne oynanması. Seçilen eserlerin konuşma tavırları üzerine inceleme ve çalışma. Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru vurgu ve tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
28 Çeşitli oyunlardan tirad ve sahne oynanması. Seçilen eserlerin konuşma tavırları üzerine inceleme ve çalışma. Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru vurgu ve tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
29 Çeşitli oyunlardan tirad ve sahne oynanması. Seçilen eserlerin konuşma tavırları üzerine inceleme ve çalışma. Doğallık, renklendirme, bükümler, doğru vurgu ve tonlama ile konuşma sanatı çalışmaları ve uygulamaları.-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
30 Final hazırlığı ve Genel Provalar. -1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
31 Final hazırlığı ve Genel Provalar. -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
32 Final. Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.08.2023 02:26