Genel Bilgi
Kod | YMOP221 |
Ad | Korrepetisyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve esere hakimiyet becerisinin gelişmesi için düzenli olarak çalışılmasıdır .
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Repertuar notaları
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. |
ÖÇ04 | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir |
ÖÇ07 | Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ08 | Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şan hocasının verdiği 1. Lied'in piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Şan hocasının verdiği 2. Lied'in piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | 1. Lied ve 2. Lied'in tempolarında çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Şan hocasının verdiği 1.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Şan hocasının verdiği 2.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1. Antik arya ve 2. antik aryanın tempolarında çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | 1. Lied ve 2. Lied'in nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | 1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | 1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2 lied ve 2 antik aryanın müzikal çalışmalarının tamamlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 2 lied ve 2 antik aryanın ezbere seslendirilerek çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 2 antik aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Verilen 1. aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Verilen 1. aryanın temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Şan hocasının verdiği 2.aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Verilen 2.aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Verilen 2. aryanın temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Verilen 2. aryanın nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Verilen 2. aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Şan hocasıyla birlikte çalışılan 2 aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Konser eserlerinin belirlenmesi ve tekrarlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Konser provası-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Konser provası -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Konser için genel prova | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Konser | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
28 | Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Sınav programının eksiklerinin giderilmesi için çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Sınav provası | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Sınav için genel prova | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |