Genel Bilgi
Kod | YMOP327 |
Ad | Yardımcı Piyano |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Piyano çalışının teknik olarak öğrenilmesi,öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek mesleki gelişimde kullanılması.
Dersin İçeriği
Piyano Edebiyatında yer alan kolay ya da orta düzeydeki eserlerin teknik ve müzikal anlamda çalıştırılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Otto Irmer Metot
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci şan eserlerini piyano yardımı ile çalışır. |
ÖÇ02 | Ses egzersizlerini yapar. |
ÖÇ03 | Piyano edebiyatını tanır. |
ÖÇ04 | Piyano çalışını teknik ve müzikal olarak öğrenir. |
ÖÇ05 | Solfej ve armoni çalışmalarını piyano ile çalışabilir. |
ÖÇ06 | Opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Eserlerin piyano ile deşifrajını yapma becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seviye tespiti. Ödev verilmesi. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Metotdaki 144.parçanın ayrı eller çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | 144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ el çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | 144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ ve sol el çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | 144.parçanın müzikal yorumla tekrarı.154.parçanın iki el çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | 144.parçanın tekrarı.154.parçanın tekrarı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Değerlendirme.Yeni parça seçimi. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Seçilen Sonatinin sağ el alıştırması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | Sonatinin sağ el alıştırma tekrarı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Sonatinin sol el alıştırması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Sonatinin sol el alıştırma tekrarı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Sonatinin iki el birleştirilmesi ve nüansla beraber birlikteliği. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. -1 | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. -2 | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | 144,154 ve sonatinin tekrarı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | YARI YIL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Burgmüller etüdlerden parça seçimi ve sağ el çalışılmaya başlanması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
18 | Seçili parçanın nüanslarının ve teknik yazımının incelenmesi ve tekrar. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
19 | Parçanın sağ ve sol el çalınması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
20 | Parçanın sağ ve sol el nüanslarıyla çalınması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
21 | Gösterilen yere kadar İki el birleştirme. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
22 | Der Erste Bach´ tan menuet seçimi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
23 | Menuetin ayrı eller çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
24 | Menuetin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
25 | Ödevlerin dinlenilmesi. Menuetin sonuna kadar iki el çalınmasının istenilmesi. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
26 | Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
27 | Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el nüanslarıyla çalışılması. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
28 | Parça ve menuetin iki el teknik ve müzikal tekrarı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
29 | Parça ve menuetin iki el tekrarı.Çalışılan tüm parçaların hazırlığı. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
30 | Sınav parçalarının tespiti. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
31 | Sınav parçalarının tekrarı ve hazırlık. | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |