Genel Bilgi
Kod | YMOP409 |
Ad | Birlikte Söyleme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin partnerle birlikte seslendirilerek öğrencinin sahne üzerinde partneri hissetme,partnerle uyum becerisini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin piyano eşliğiyle yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
YMOP 307
Kaynaklar
Opera düet,terzette ve quartet bölümlerinden seçkiler
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Opera eserlerinde yer alan duet,terzette,quartet bölümlerini partnerleriyle birlikte seslendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | .Seslendirdiği eserle ilgili olarak bireysel ses hakimiyeti kazanır. |
ÖÇ03 | Eseri seslendirmede partnere uyum sağlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
ÖÇ05 | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
ÖÇ07 | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ08 | Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-2 (tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | YARI YIL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması -5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Konser provaları-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Konser provaları-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Konser | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
30 | Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 4 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |