Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
| OPERA PR. | |
| Kod | YMOP415 |
| Ad | Korrepetisyon |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Opera -Şan Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve esere hakimiyet becerisinin gelişmesi için düzenli olarak çalışılmasıdır .
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Repertuar notaları
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
| ÖÇ02 | .Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır. |
| ÖÇ03 | Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. |
| ÖÇ04 | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
| ÖÇ05 | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
| ÖÇ06 | Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir. |
| ÖÇ07 | Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
| ÖÇ08 | Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Şan hocasının verdiği 2 lied'in piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 2 | 2 lied'in nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 3 | 2 lied'in nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 4 | 2 lied'in ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 5 | Şan hocasının verdiği 1.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 6 | 1.antik aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 7 | 1.antik aryanın nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | 1.antik aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 10 | Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 1 antik aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 11 | Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 12 | 1. aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 13 | 1.aryanın nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
| 14 | 1.aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 15 | Şan hocasının verdiği 2. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 16 | aryanın söz ve nüans çalışmasının yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 17 | Yarıyıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
| 18 | Şan hocasının verdiği 2.aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 19 | Verilen 2.aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 20 | Verilen 2. aryanın temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 21 | Verilen 2. aryanın nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 22 | Verilen 2. aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 23 | Şan hocasıyla birlikte çalışılan 2 aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 24 | Konser eserlerinin belirlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 25 | Konser eserlerinin dinlenmesi ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 26 | konser provası | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 27 | konser | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 28 | Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 29 | Sınav programının eksiklerinin giderilmesi için çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 30 | sınav tekrarı-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 31 | sınav tekrarı-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 32 | final sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||