Genel Bilgi
Kod | KUT405 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygarlık tarihi dersinin amacı; Tarih öncesi ve tarih dönemlerinin üretim, tüketim, sanat ve kültürünü öğretmek, tarihsel olay ve olgular bağlamında öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
İnsanlığın geçirdiği kültürel aşamalar Primatlardan başlayarak, Homo Lüdens'e değin incelenir. Bu aşamalar özellikle üretim-tüketim ilişkileri esas alınarak ele alınır. Uygarlık tarihi; arkaik dönem üretim ve kültürel yapısı, feodelite, sanayi devrimi ve bilgi çağı olmak üzere üç temel bölüm olarak incelenir. Bu dönemlere ait bilgilerin Türk toplumuyla bağı da kurulur.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI-UYGARLIK TARİHİ ,2007 TÜBİTAK,EKREM AKURGAL-ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ , 2000 TC KÜLTÜR BAKANLIĞI,KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ-MAHMUT TEZCAN,1991 BİLİM VE SANAT,
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan ve doğanın oluşumuna ait görüşleri tanır. |
ÖÇ02 | Çağ ve Uygarlık (Medeniyet) kavramını öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarih öncesi ve tarih dönemlerini kavrar, üretim biçimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Tarihöncesi ve tarih dönemlerinin kültür ve sanat özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Anadolu uygarlıklarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Sosyal sınıfları öğrenir. |
ÖÇ07 | Rönesans, reform ve aydınlanma dönemlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | XX.yy üretim ve teknolojilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evren, Dünya ve Canlıların Oluşumu | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Organik evrim ve insanın ortaya çıkışı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarihöncesi Dönemler: Paleolitik Çağda üretim (avcılık toplayıcılık). | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarihöncesi Dönemler: Mezolitik Çağda, buluşlar ve İlk sanat uygulamaları. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarihöncesi Dönemler: Neolitik Çağ, yerleşik düzene geçiş ve tarım. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarihöncesi Dönemler: Kalkolitik Çağın yenilikleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tarihöncesi Dönemler: Tunç, Bakır ve Demir. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Tarihöncesi Dönemlerin Kültür ve Sanat Açısından Genel Değerlendirmesi. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Tarih Dönemleri: Eski Çağ ve Anadolu Medeniyetleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İslamiyet ve Medeniyeti. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hırıstiyanlık ve Haçlı Seferleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarih Dönemleri: Orta Çağın Sosyo-ekonomik Yapısı ve Feodelizm. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ara sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
14 | Keşifler ve Sömürgecilik. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Tarih Dönemleri: İstanbul´un Fethi, Rönesans ve Aydınlanma. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Sanatı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Fransız Devrimi. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Sanayi Devrimleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Sanayi Devrimleri: İngiliz, Amarikan ve Fransız Sanayilerindeki Değişim. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Birinci Dünya Savaşı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | İkinci Dünya Savaşı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Soğuk Savaş. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Ara Sınav. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
26 | Bolluk yılları: 1945-1975. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | 1968 Olayları. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | 20. yüzyıl sonu bunalımı: 1976-1998. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | 1945´ten Günümüze Türkiye: Siyasal ve Ekonomik Değişimler. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Teknolojik Devrim ve Modern İnsanın Geleceği. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Final Sınavı Hazırlık Çalışmaları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |