Genel Bilgi
Kod | YMYC209 |
Ad | Orkestra Repertuvarı ve Deşifraj |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR BÜYÜKEDES
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doruk VİJDAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. VALID AGHAYEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MARINA BABAYEVA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. MANANA DUGLADZE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. EMANUIL KALOYANOV PETROV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. CELİL HAKAN ÇUHADAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İcra etmediği eserleri, ilk görüşte çalabilme becerisi kazandırmak ve Klasik Batı Müziği Orkestrası için yazılmış eserlerin kapsamını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Klasik Batı Müziği Orkestra eserlerini, bireysel ve toplu olarak icra etmektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eserlerin notaları
Notlar
Çeşitli Notalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ02 | İlk görüşte icra etmede, teknik ve müzikal bilgi birikimini denetleme imkanına sahip olur. |
ÖÇ03 | İlk görüşte icra etmede, müzikal anlamda hızlı düşünebilme, hızlı karar verme ve müzikal refleks yetisini güçlendirir. |
ÖÇ04 | Orkestra için yazılmış eserlerin, teknik ve müzikal analizini yapar. |
ÖÇ05 | Orkestra oluşumu için yazılmış eserleri, hem bireysel hem toplu çalışma şeklinde icra eder. |
ÖÇ06 | Orkestra için yazılmış eserlerin, nicelik ve nitelik yönlerinden, kapsamıyla ilgili bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | P. DUKAS Sihirbazın Çırağı'nın Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | A. DVORAK Slav Dansları No: 1 - 5'in Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | A. DVORAK Slav Dansları No: 6 - 10'un Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | A. DVORAK Slav Dansları No: 11 -16'nın Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | G. F. HAENDEL Su Müziği'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | W. A MOZART Küçük Bir Gece Müziği'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | M. MUSSORGSKY Çıplak Dağda Bir Gece'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | S. PROKOFIEV Peter ile Kurt'un Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | N. RIMSKY -KORSAKOV Şehrazat'ın Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | D. SHOSTAKOVICH Vals No: 2 | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | D. SHOSTAKOVICH 1. Senfoni 1. Bölüm'ün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | D. SHOSTAKOVICH 1. Senfoni 2. Bölüm'ün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | D. SHOSTAKOVICH 1. Senfoni 3. Bölüm'ün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | D. SHOSTAKOVICH 1. Senfoni 4. Bölüm'ün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | L. BERNSTEIN Candide Uvertürü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | J. STRAUSS Mavi Tuna Valsi'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | A. BRUCKNER 7. Senfoni'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | P. I. TCHAIKOVSKY 1812 Uvertürü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | P. I. TCHAIKOVSKY 5. Senfoni 1. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | P. I. TCHAIKOVSKY 5. Senfoni 2. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | P. I. TCHAIKOVSKY 5. Senfoni 3. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | P. I. TCHAIKOVSKY 5. Senfoni 4. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | P. I. TCHAIKOVSKY 6. Senfoni 1. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | P. I. TCHAIKOVSKY 6. Senfoni 2. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | P. I. TCHAIKOVSKY 6. Senfoni 3. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | P. I. TCHAIKOVSKY 6. Senfoni 4. Bölümü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | P. I. TCHAIKOVSKY Romeo ve Juliette Fantazi Uvertürü'nün Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | G. MAHLER 5. Senfoni'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | H. BERLIOZ Fantastik Senfoni'nin Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | R. STRAUSS Zerdüşt Böyle Buyurdu'nun Deşifresi | Bireysel Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |