UAI101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI101
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HİDAYET KÖROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HİDAYET KÖROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

İnkılap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989 Ders Notları Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları, Adana 2014 Önerilen Kaynaklar -ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002

Notlar

Widmann Horst, Atatürk ve Üniversite Reformu çev. Aykut Kazancıgil, Serpil Bozkurt, Kabalcı yayınevi. Lewis Bernard, Modern Türkiye'nin Doğuşu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar.
PÖÇ21 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ22 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir.
PÖÇ23 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir.
PÖÇ24 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir.
PÖÇ25 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar.
PÖÇ26 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir.
PÖÇ27 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
PÖÇ28 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir.
PÖÇ29 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir.
PÖÇ30 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ31 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir.
PÖÇ32 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Niteliği ve Önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk İnkılabını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal'in Tutumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mustafa Kemal'in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 TBMM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 09:37