UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERDEM ÇANAK


Dersin Amacı

Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temuçin Faik Ertan vd, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Refik Turan vd, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi

Notlar

Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri Ahmet Demirel, Tek Partinin İktidarı Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar.
PÖÇ21 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ22 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir.
PÖÇ23 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir.
PÖÇ24 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir.
PÖÇ25 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar.
PÖÇ26 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir.
PÖÇ27 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
PÖÇ28 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir.
PÖÇ29 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir.
PÖÇ30 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ31 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir.
PÖÇ32 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS