Genel Bilgi
Kod | SRP224 |
Ad | Uygulamalı Seracılık III |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sera sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili bilgiler öğrencilere pratik yaptırmak suretiyle öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Serada bitki yetiştiriciliği hakkında bilgiler verilip uygulama seralarında yetiştiricilik yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seraların genel özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Serada süs bitkileri yetiştiriciliğini kavrar. |
ÖÇ03 | Serada sebze yetiştiriciliğini kavrar. |
ÖÇ04 | Mevsimsel sebzelerin yetiştiriciliğini yapar |
ÖÇ05 | Sebzelerin bakımını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar. | |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir. | 5 |
PÖÇ23 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir. | 3 |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar. | |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir. | |
PÖÇ27 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sera iç ve dış temizliğinin önemi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Drenaj nedir | İlgili notların okunması, uygulama alanında çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Toprağın fiziksel yapısının düzeltilmesi. Seranın sürülmesi ya da çapalanması. | İlgili notların okunması, uygulama alanında çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Tohum ekimi. | İlgili notların okunması, uygulama alanında çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Organik madde uygulanması arttırma (çiftlik gübresi, yeşil gübre, kompost hakkında bilgi). | Arazinin ekime hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Toprak işleme şekilleri. Fide dikimi. Tohum-fide avantaj-dezavantajları hakkında bilgi. | Parselasyon, fide dikimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Toprağın kimyasal gübre uygulamaları. Damla sulama sistemlerinin kurulması. | Gübre uygulaması, Damlama sulama sisteminin kurulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaprak gübreleri. Serada sulama. Bakım işlemlerinin yapılması. | Yabancı ot temizliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Bitki yetiştiriciliği | Sulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Sulama ve diğer bakım işlemlerinin yapılması. | Yabancı ot temizliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Toprak dezenfeksiyonu. Yaprak ve yabancı ot temizliği. | Sulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Budama, sulama | Çapalama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Hasat ve bakım işlemleri. | Hasat | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Hasat yapılması ve pazarlama | Hasat | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |