EE006 Advanced Power Electronics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE006
Ad Advanced Power Electronics
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN


Dersin Amacı

Dersin amacı, - Güç faktörü doğrultucu devre topolojilerinin ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi, - Yumuşak anhatarlama tekniklerinin öğrenilmesi - Temel resonant dc-dc dönüştürücü topolojilerinin ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi - DC-AC dönüştürücüler için ileri PWM stratejilerinin öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği

Güç faktörü doğrultucu devreleri, yumuşak anahtarlama teknikleri ve rezonant dönüştürücüler, DC-AC dönüştürücüler için ileri PWM stratejileri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Power Electronics: Circuits, Devices & Application, Muhammed Rashid, Pearson, 4th Edition

Notlar

Power Electronics Handbook, Muhammad H. Rashid, 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güç faktörü doğrultucu devre topolojilerinin ve çalışma prensiplerinin öğrenir
ÖÇ02 Temel resonant dc-dc dönüştürücü topolojilerinin ve çalışma prensiplerinin öğrenir
ÖÇ03 DC-AC dönüştürücüler için ileri PWM stratejilerinin öğrenir
ÖÇ04 Güç elektroniği dönüştürücülerinin ve kontrolcülerinin bilgisayar destekli simülasyon programları yardımıyla modelleyebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel güç faktörü düzeltme devreleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Köprüsüz güç faktörü doğrultma devreleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Temel güç faktörü düzeltme devrelerinin simülasyonu Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
4 Modelleme ve simülasyon çalışması: Güç faktörü doğrultma devreleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
5 Resonant devreleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Yumuşak anahtarlama methodları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Resonant dc-dc dönüştürücü topolojileri ve çalışma prensipleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Yok Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yumuşak anahtarlama tekniklerinin simülasyonu Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Rezonant dönüştürücülerin simülasyonu Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 SVPWM yöntemi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 SHEPWM yöntemi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 DPWM yöntemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 SVPWM ve SHEPWM yöntemlerinin simülasyon çalışmaları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Modelleme ve simülasyon çalışması: İleri PWM yöntemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS