EE703 Intelligent Robotics I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE703
Ad Intelligent Robotics I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL


Dersin Amacı

Dersin amacı, günümüzde gereken otonom, esnek, maharetli ve akıllı robotların tasarımı için gereken ileri seviye teknikleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Robotik sistemlerin temel bileşenleri,robot kinematiği,robot dinamiği, kuvvet konrolu, sensör tümleşimi, robot kontrol mimarileri, davranış tabanlı kontrol, akıllı kontrol teknikleri, robot öğrenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.

Notlar

J. Craig, "Introduction to Robotics", 3rd ed. Pearson Intl Inc . 2014 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Robotik sistemlerin temel bileşenlerini öğrenme
ÖÇ02 İleri seviye robot analiz yöntemlerini öğrenme
ÖÇ03 Robot simülasyonu temellerini tasarım uygulamaları ile öğrenme
ÖÇ04 Otonom, esnek, maharetli ve akıllı robot tasarımları gerçekleştirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Robotik sistemlerin temel bileşenleri Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Robot Kinematiği: İleri Kinematik Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Robot Kinematiği: Tesr Kinematik Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Robot Dinamiği Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kuvvet Kontrolu Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çevre izleme ve algılama Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sensör Tümleşimi Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyali ile kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Robot kontrol yapıları ve davranış tabanlı karar verme Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Robot görev kontrolu için akıllı yöntemler Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Robot hareket kontrolu için akıllı yöntemler Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Robotlarda öğrenme-1 Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Robotlarda öğrenme-2 Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenci Proje Sunumları-1 Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme
15 Öğrenci Proje Sunumları-2 Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS