Genel Bilgi
Kod | EE685 |
Ad | Digital Signal Processing |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ ARICA |
Dersin Amacı / Hedefi
Sayısal (ayrık) işaret ve sistemlerin analizi ve temsilinde kullanılan yöntemler ve araçlar öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Örnekleme ve yeniden oluşturma. Ayrık zamanlı işaretler ve sistemlere giriş. Doğrusal zamanla değişmeyen (LTI) sistemler; konvolüsyon toplamı. Ayrık dönüşümler; DFT, FFT, DCT, DST. Z-dönüşümü ve uygulamaları. Dönüşüm düzleminde LTI sistemlerin analizi. Sonlu dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sonsuz dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sayısal İşaret İşlemcileri. Sayısal işaret işleme uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Discrete-Time Signal Processing, 3/E. 2010. Alan V. Oppenheim and. Ronald W. Schafer. Pearson Prentice Hall Digital Signal Processing. A Computer-Based Approach. 1998. Sanjit K. Mitra.McGraw-Hill Discrete-Time Signal Processing, 3/E. 2010. Alan V. Oppenheim and. Ronald W. Schafer. Pearson Prentice Hall Digital Signal Processing. A Computer-Based Approach. 1998. Sanjit K. Mitra.McGraw-Hill
Notlar
Ek kaynak önerisi yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayrık zamanlı işaret ve sistemleri zaman ve frekans düzleminde tanımlayabilir ve analiz edebilir. |
ÖÇ02 | Ayrık zamanlı işaret ve sistemlerinin analizini yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ03 | Sayısal süzgeçleri tasarlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Sayısal işaret işleme problemlerini Matlab kullanarak çözer. |
ÖÇ05 | Ayrık zamanlı sistemlerinin tasarımını yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örnekleme ve yeniden oluşturma. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ayrık zamanlı işaretler ve sistemler: sınıflama ve özellikler. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler: konvolüsyon toplamı. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sabit katsayılı doğrusal fark denklemleri ile tanımlanan LTI-causal sistemler. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST (devam). I. Ödev. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | z-dönüşümü ve uygulamaları. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | z-dönüşümü ve uygulamaları (devam). | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi (devam). | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sonlu dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. II. Ödev. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sonsuz dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. III. Ödev. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sayısal Sinyal İşlemcileri. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sayısal sinyal işleme uygulamaları. IV. Ödev. | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |