EE685 Digital Signal Processing

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE685
Ad Digital Signal Processing
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ ARICA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sayısal (ayrık) işaret ve sistemlerin analizi ve temsilinde kullanılan yöntemler ve araçlar öğretilmektedir.

Dersin İçeriği

Örnekleme ve yeniden oluşturma. Ayrık zamanlı işaretler ve sistemlere giriş. Doğrusal zamanla değişmeyen (LTI) sistemler; konvolüsyon toplamı. Ayrık dönüşümler; DFT, FFT, DCT, DST. Z-dönüşümü ve uygulamaları. Dönüşüm düzleminde LTI sistemlerin analizi. Sonlu dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sonsuz dürtü cevabı olan süzgeçlerin tasarımı. Sayısal İşaret İşlemcileri. Sayısal işaret işleme uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Discrete-Time Signal Processing, 3/E. 2010. Alan V. Oppenheim and. Ronald W. Schafer. Pearson Prentice Hall Digital Signal Processing. A Computer-Based Approach. 1998. Sanjit K. Mitra.McGraw-Hill Discrete-Time Signal Processing, 3/E. 2010. Alan V. Oppenheim and. Ronald W. Schafer. Pearson Prentice Hall Digital Signal Processing. A Computer-Based Approach. 1998. Sanjit K. Mitra.McGraw-Hill

Notlar

Ek kaynak önerisi yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ayrık zamanlı işaret ve sistemleri zaman ve frekans düzleminde tanımlayabilir ve analiz edebilir.
ÖÇ02 Ayrık zamanlı işaret ve sistemlerinin analizini yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular.
ÖÇ03 Sayısal süzgeçleri tasarlar ve uygular.
ÖÇ04 Sayısal işaret işleme problemlerini Matlab kullanarak çözer.
ÖÇ05 Ayrık zamanlı sistemlerinin tasarımını yapmak için sayısal işaret işleme yöntemlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Örnekleme ve yeniden oluşturma. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ayrık zamanlı işaretler ve sistemler: sınıflama ve özellikler. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler: konvolüsyon toplamı. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sabit katsayılı doğrusal fark denklemleri ile tanımlanan LTI-causal sistemler. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST (devam). I. Ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 z-dönüşümü ve uygulamaları. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 z-dönüşümü ve uygulamaları (devam). Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi (devam). Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sonlu dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. II. Ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sonsuz dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. III. Ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sayısal Sinyal İşlemcileri. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Sayısal sinyal işleme uygulamaları. IV. Ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 4 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 10:51