Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (DR) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EE010 |
| Ad | Digital Control of Power Electronic Systems |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Digital Control of Power Electronic Systems
Dersin İçeriği
Dersin amacı güç elektroniği uygulamaları için dijital kontrol yaklaşımlarının öğrenilmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Digital Control of High-Frequency Switched-Mode Power Converters By Luca Corradini, Dragan Maksimovic, Paolo Mattavelli, Regan Zane
Notlar
Power Electronics Handbook, Muhammad H. Rashid, 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Güç elektroniği uygulamaları için digital control döngüleri tasarlayabilir |
| ÖÇ02 | Güç elektroniği sistemlerinin ve kontrol algoritmalarının ayrık zaman modellemesini yapabilir |
| ÖÇ03 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ayrık zaman kontrolcülerini tasarlayabilir |
| ÖÇ04 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ve kontrolcülerinin bilgisayar destekli simülasyon programları yardımıyla modelleyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin anahtar ve ortalama modelleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin sürekli zaman modellemesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ayrık zaman modellemesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Modelleme Örneği: Buck DA-DA dönüştürücüleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Modelleme Örneği: Boost DA-DA dönüştürücüler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Modelleme Örneği: Eviriciler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Güç elektroniği dönüştürücüleri için sayısal kontrol algoritmalarının geliştirilmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Sayısal kontrol algoritmalarında zaman gecikmesi ve band genişliğinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Tasarım örneği: Buck DA-DA dönüştürücü akım kontrol döngüsü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Tasarım örneği: Buck DA-DA dönüştürücü gerilim kontrol döngüsü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Tek faz ve üç faz PLL algoritmaları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | PLL algoritmalarının dijital uygulaması | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Tasarım örneği: Şebekeye bağlı eviricilerin akım kontrol döngüleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||