Genel Bilgi
Kod | FK0044 |
Ad | Katıhal Fiziğinde Güncel Konular II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL |
Dersin Amacı / Hedefi
Yarıiletkenler, Manyetokalorik Etki Özellikleri, Süperiletkenlerin Kristal Yapıları, Alaşımların ve Bileşiklerin Bazı Sentez Yöntemleri, Sol-jel Yöntemi, Katı Hal Yöntemi, Poliol Yöntemi, Çekirdek Kabuk Nanopartikülleri ile ilişkili öğrenimler ve aralarındaki bağıntıların anlaşılmasını hedefler.
Dersin İçeriği
Yarıiletkenler, Manyetokalorik Etki Özellikleri, Süperiletkenlerin Kristal Yapıları, Alaşımların ve Bileşiklerin Bazı Sentez Yöntemleri, Sol-jel Yöntemi, Katı Hal Yöntemi, Poliol Yöntemi, Çekirdek Kabuk Nanopartikülleri,
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996.
Notlar
“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atom ve atomik dizilimleri açıklar. |
ÖÇ02 | Amorf ve kristal yapıların farklılıklarını anlar ve açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Faz diyagramlarını yorumlayabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | Süperiletken malzemelerin yapısal ve fiziksel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Manyetik malzemelerin yapısal ve fiziksel özelliklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seyreltilmiş Manyetik Yarı İletkenler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ZnO Bazlı Yarı İletken Malzemeler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Süperiletkenlik | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süperiletkenlerin Sentez Mekanizmaları | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fe bazlı Süperiletkenler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bi bazlı Süperiletkenler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Y bazlı Süperiletkenler | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Manyetokalorik Etki | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Manyetokalorik Malzemelerin Sentez Mekanizmaları | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | LaMnO Esaslı Malzemelerin Manyetokalorik Özellikleri | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çekirdek/Kabuk Nanopartikülleri | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sentez Mekanizmaları, Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Karakterizasyonu | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Karakterizasyonu-1 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Karakterizasyonu-2 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Uygulamaları-1 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Uygulamaları-2 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Çekirdek/Kabuk Nanopartiküllerinin Uygulamaları-3 | Verilen kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |