Genel Bilgi
Kod | FK613 |
Ad | Yarıiletkenlerin Fotoelektrik Özellikleri I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
yarıiletken ince film üretimi ve iletkenlik ölçümü
Dersin İçeriği
yarıiletkenlerin band yapısı.fermi enerjisi.hole ve elektronlar için efektif kütle. yarıiletkenlerde üretim ve yeniden birleşme kavramı.ölçüm teknikleri.fotoelektrik olayların kinematiği.dolaylı dolaysız geçişler.exiton ve polaronlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Katıhal Fiziği Sadi Yılmaz
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | yarıiletken malzeme üretimini öğretir |
ÖÇ02 | çözelti hazırlama öğrenilir |
ÖÇ03 | iletkenlik ve kalınlık ölçümü yapılır |
ÖÇ04 | band aralığının deneysel olarak ölçümü sağlanır |
ÖÇ05 | Exiton ve polaron kavramı öğrenimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | maddenin sınıflandırılması | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | yarıiletken yalıtkan ve metaller | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | band yapısı kavramı | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | hole ve elektron nedir | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | n tipi ve p tipi yarıiletkenler | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | yarıiletkenlerde mobilite kavramı | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | fermi enerjisi | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | fermi sevyesinin katkılama ile değişimi | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | yarıletken ince film üretimi | deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | kalınlık ölçümü | deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | yasak enerji aralığı ölçümü | deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | hopping iletimi | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | doğrudan ve dolaylı geçişler | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | exiton ve polaron kavramı | düz anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |