Genel Bilgi
Kod | FK605 |
Ad | Parçacık Fiziğinde Güncel Konular I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Parçacık fiziğindeki güncel konuların teorik ve deneysel olarak kavratmaktır
Dersin İçeriği
Giriş, Parçacık Fiziğinin tarihçesi ve Temel kavramlar, Standart Model Başarısı ve Eksiklikleri, Standart Model Ötesi Ve Supersimetri, Nötrino Osilayonu, Üst kuark Üretimi ve Bozunumu, CP Bozulması, Hadron Spektroskopsi, Ekzotik parçacıklar, karanlık madde, gelecekteki hızlandırıcılar, Higgs Bozonu araştırmaları, LHC deneyleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Particle Physics, B.R. Martin and G.Shaw, 3rd edition, John Wiley&Sons, 2008. (ilkbaskı,1992)
Notlar
Introduction to ElementaryParticles, D.Griffiths, Wiley, 2nd revised edition, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | parçacık fiziğinde yapılan çalışmaları tanımlar |
ÖÇ02 | mevcut deneylerin dizaynını kavrar. |
ÖÇ03 | teorik parçacık fiziğinin açıkta kalan konularını açıklar |
ÖÇ04 | Literatürdeki parçacık fiziği araştırmalarını kavrar |
ÖÇ05 | parçacık fiziği araştırmalarındaki mevcut durumu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Parçacık Fiziğinin tarihçesi | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Standart Model, Başarısı ve Eksiklikleri | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Standart Model Ötesi Ve Supersimetri | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nötrino Osilasyon Deneyleri | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Üst kuark Üretimi ve Bozunumu | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CP Bozulması | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Hadron Spektroskopisi | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ekzotik parçacıklar | kitapta ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | karanlık madde araştırmaları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | gelecekteki Çarpıştırıcılar | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Higgs Bozonu araştırmaları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | LHC deneyleri | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | LHC 'de Yeni Fizik Araştırmaları | konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |