Genel Bilgi
Kod | FK610 |
Ad | Yarıiletkenlerin Fotoelektrik Özellikleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
yarıiletken malzemelerin band genişliğinin ve kristal yapısının belirlenmesi
Dersin İçeriği
yarıiletkenlerde termoaktif ve fotoaktif .lüminesans verilerinden band yapısının belirlenmesi ölçüm teknikleri.düzensiz yapıspektroskopi lüminesans fotolüminesans termomolüminesans
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Katıhal Fiziği Ders Notları Sadi Yılmaz
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | kristal yapı öğrenilir |
ÖÇ02 | band genişliği deneysel ölçülür |
ÖÇ03 | krristal yapı analiz edilir |
ÖÇ04 | amorf yapıdan kristal yapıya geçiş koşulları belirlenir |
ÖÇ05 | Spektroskopi öğrenimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | yarıiletken maddeler | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | amorf madde nedir | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | kristal yapı analizi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | spektroskopi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | termoaktif ve fotoaktif spesktroskopi kavramı | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | fotolüminesans | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | termoluminisans | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | lüminesans verilerinden band hesabı | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | lüminesans verilerinden band yapısının belirlenmesi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | düzensiz yapılar | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | anderson yerleşiği | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | band kuyruğu | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | katkılama teknikleri | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | katkılamanın fermi sevyesine etkisi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |