Genel Bilgi
Kod | FK0030 |
Ad | Termal Enerji Depolama Sistemleri ve Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Termal enerji depolama sistemleri hakkında genel bilgiler vermek ve ısı depolama sistemlerinin modellenmesi, enerji ekserji analizlerini ve onların optimizasyonunu öğretmektir.
Dersin İçeriği
Enerji depolama sistemleri, Termal enerji depolama (TES) metotları, Termal enerjinin depolanması ve çevresel etkileri, Termal enerjinin depolanması ve saklanması, Isı transferi ve hassas ısı depolama sistemlerinde tabakalanması, Isı depolama sistemlerinde modellemeler, Enerji depolama sistemlerinin termodinamik optimizasyonu, Enerji depolama sistemlerinin enerji ve ekserji analizleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Termal enerji depolama sistemleri ve uygulamaları
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji depolama sistemlerini ve özeliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Termal enerji depolama (TES) metotları tanımlar |
ÖÇ03 | Termal enerjinin depolanması ve çevresel etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Termal enerjinin depolanması ve saklanması açıklar |
ÖÇ05 | Isı transferi ve hassas ısı depolama sistemlerinde tabakalanmayı açıklar |
ÖÇ06 | Isı depolama sistemlerinde modellemelerini tanımlar |
ÖÇ07 | Enerji depolama sistemlerinin termodinamik optimizasyonu açıklar |
ÖÇ08 | Enerji depolama sistemlerinin enerji ve ekserji analizlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji depolama sistemleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Termal enerji depolama (TES) metotları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Termal enerjinin depolanması ve çevresel etkileri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Termal enerjinin depolanması ve saklanması | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Isı transferi ve hassas ısı depolama sistemlerinde tabakalaşması | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Isı depolama sistemlerinde modellemeler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Enerji depolama sistemlerinin termodinamik optimizasyonu | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Güneş enerji depolama sistemlerinin enerji ve ekserji analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Isı depolama sistemlerinin enerji ve ekserji analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Güneş havuzu sistemlerinin enerji ve ekserji analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tuzlu su tabakalarının enerji ve ekserji analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Farklı inorganik çözeltilerin ısı depolama potansiyellerinin enerjitik ve ekserjitik analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Enerji depolama sistemlerinin enerji ve ekserji analizleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Enerji depolama sistemlerinin enerjitik ve ekserjitik analizlerin yorumlanması | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |