Genel Bilgi
Kod | SAFS0019 |
Ad | Sustainable Agriculture and Climate Change |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilirlik çatısı altında iklim değişikliği ve tarım üzerine ekonomik etkilerini öğrenir,
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin tanımı ve tarıma olası etkileri, iklim değişikliği senaryoları ve azaltma-uyum politikaları, iklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkisi ve tarımda sürdürülebilirliğin değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Roychowdhury, R., Choudhury, S., Hasanuzzaman, M., & Srivastava, S. (Eds.). (2020). Sustainable agriculture in the era of climate change. Springer International Publishing.
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik çerçevesinde İklim değişikliği kavramını, iklim değişikliğine yol açan unsurları, sektörlerin bu değişiklikteki paylarını, günümüze kadar gözlenen değişiklikleri açıklar |
ÖÇ02 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri ve etki değerlendirme yöntemlerini kavramsal olarak açıklar |
ÖÇ03 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikalarını ana hatlarıyla açıklar |
ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tarım kavramlarını açıklar |
ÖÇ05 | Tarım-Çevre-İklim ilişkisini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Kapsamı ve Önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri (devam) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sürdürülebilir tarımın tanımı, önemi ve ilkeleri. | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sürdürülebilir tarımda toprak kaynakları ve yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir tarımda su kaynakları ve yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir tarım ve İklim değişikliği ilişkisi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar ve tarım sektörü- 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar ve tarım sektörü- 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İklim değişikliğine ilişkin uluslararası anlaşmalar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Etki değerlendirme yöntemleri, İklim değişikliğine uyum kavramı ve uyum politikaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları kapsamında ABde ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilir tarım ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | AB'de ve Türkiye'de sürdürülebilir tarım ve iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |