Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM VE GIDA GÜVENLİĞİ (İNGİLİZCE) | |
| Kod | SAFS0017 |
| Ad | Economic Analysis of Sustainable Agricultural Practices |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UFUK GÜLTEKİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir Çiftlik Yönetimi kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir Çiftlik Yönetimi kavramları ve uygulamaları; tarımsal üretim ve çevre arasındaki etkileşim; bitkisel ve hayvansal üretimin gizli maliyetleri (dışsallıklar), sürdürülebilirliğin farklı boyutları: ekonomi, çevre ve topluluk; çiftliklerin finansal sürdürülebilirliği; çiftliklerin stratejik ve taktik yönetimi; iş planlaması, kısmi bütçelerin kullanılması, çevresel göstergelerin ve çevresel değerlerin çiftlik iş analizine dahil edilmesi, sürdürülebilirlik göstergeleri, çevre-kâr takas analizi modelleri, verimlilik analizi, sürdürülebilirlik için alternatif çiftlik yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları ve slaytlar
Notlar
1-) Kay R. D., Edwards W. M., Duffy P. A. (2016), Farm Management, Eight Edition, Mc-Graw Hill. 2-) Peter Bartelmus, Sustainability Economics: An Introduction (2012), Routledge 3-) Wojtkowski P (2008), Agroecological Economics, Academic Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sürdürülebilir Çiftlik Yönetimi kavramlarını ve uygulamalarını açıklar |
| ÖÇ02 | Bitkisel ve hayvansal üretimin gizli maliyetlerini (dışsallıklar) öğrenir |
| ÖÇ03 | sürdürülebilirliğin farklı boyutlarını açıklar (ekonomi, çevre ve topluluk) |
| ÖÇ04 | Çevresel göstergelerin ve çevresel değerlerin çiftlik iş analizine dahil edilmesini öğrenir |
| ÖÇ05 | çevre-kâr takas analizi modelleri ve verimlilik analizini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 1 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 2 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir Çiftlik Yönetimi kavramları ve uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Sürdürülebilir Çiftlik Yönetimi kavramları ve uygulamaları 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | tarımsal üretim ve çevre arasındaki etkileşim | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | bitkisel ve hayvansal üretimin gizli maliyetleri (dışsallıklar) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | sürdürülebilirliğin farklı boyutları: ekonomi, çevre ve topluluk | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | çiftliklerin finansal sürdürülebilirliği | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | çiftliklerin stratejik ve taktik yönetimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çiftlik iş planlaması, kısmi bütçelerin kullanılması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | çevresel göstergelerin ve çevresel değerlerin çiftlik iş analizine dahil edilmesi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | sürdürülebilirlik göstergeleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | çevre-kâr takas analizi modelleri, verimlilik analizi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | çevre-kâr takas analizi modelleri 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | sürdürülebilirlik için alternatif çiftlik yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | sürdürülebilirlik için alternatif çiftlik yönetimi stratejilerinin değerlendirilmesi 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||