Genel Bilgi
Kod | DSAFST801 |
Ad | Thesis Work |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora araştırma konusu ile ilgili hipotezin oluşturulması, ilgili literatürlerin taranması, araştırmanın planlanması ve sonuçlandırılmasını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Doktora araştırma konusu ile ilgili kaynakların taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında ve doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak
Kaynaklar
Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Notlar
Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmaları hakkında güncel gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ03 | Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmalarının metodolojisini hakkında tartışır. |
ÖÇ04 | Doktora öğrencisi, akademik danışmanı birlikte yürüttükleri doktora araştırmalarını periyodik olarak raporlandırarak sonuçları gözden geçirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doktora çalışmasının konusunun belirlenmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Doktora konusunun ve gerekliliğinin tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Doktora konusunun hipotezinin belirlenmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Doktora konusunun yönteminin tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Doktora konusunun yönteminin belirlenmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Doktora araştırmasının planlanması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Doktora araştırmasının projelendirilmesi I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Doktora araştırmasının projelendirilmesi II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Doktora araştırmasının projelendirilmesi III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırma projesinin yürütülmesi I | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Araştırma projesinin yürütülmesi II | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Araştırma projesinin yürütülmesi III | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Araştırma projesinin yürütülmesi IV | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Araştırma projesinin raporlanması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 603 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,12 | ||
AKTS | 24 AKTS |