Genel Bilgi
Kod | DSAFSS801 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora düzeyinde bir araştırmayı kurgulamayı ve elde edilen sonuçları değişik kaynaklarla destekleyerek sunum haline getirmeyi sağlamak dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Bir araştırmanın hipotezi, yöntemi ve sonuçlarını seminer olarak hazırlama dersin içeriğini oluşturmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer hazırlama için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Notlar
Seminer hazırlama için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre ulaşma hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bir semineri hazırlama sürecini öğrenir. |
ÖÇ03 | Araştırma sonuçlarını bilimsel platformlarda ve topluluk karşısında sunma konusunda deneyim kazanır. |
ÖÇ04 | Bilimsel tartışmanın önemini kavrarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunumların önemi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
2 | Sunum hazırlamada dikkat edilecek konular | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
3 | Kaynak araştırma | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
4 | Bilimsel veri tabanları I | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
5 | Bilimsel veri tabanları II | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
6 | Sunum dili | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
7 | Sunum formatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Sunum süresi ve önemi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
10 | Sunum düzeni | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
11 | Sunumda kullanılacak çizelge ve şekiller | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
12 | Genel sunum görselliği | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
13 | Program seminerlerine katılım I | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
14 | Program seminerlerine katılım II | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
15 | Program seminerlerine katılım III | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
16 | Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |