Genel Bilgi
Kod | EBE730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin en az 120 AKTS' lik yüksek lisans dersi almış ve başarı ile tamamlamış olması gerekir.
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ebelik alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ06 | Tez verilerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-2 | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Hipotez oluşturma | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez çalışmasını planlama ve öneri yazma | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez çalışmasını planlama ve öneri yazma-2 | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Projeyi uygulama-1 | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Projeyi uygulama-2 | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Okuma, Araştırma,Sunuma hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Projeyi uygulama-3 | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projeyi uygulama-4 | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bulguların istatistiksel analizini yapma ve yazma | Verileri bilgisayar ortamına aktarma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Bulguların istatistiksel analizini yapma ve yazma-2 | Verileri bilgisayar ortamına aktarma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Elde edilen bulguları Türk ve dünya literatürü ile karşılaştırma | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tezin yazımını tamamlama | Okuma, Yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tezin yazımını tamamlama-2 | Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 30 | 420 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 25 | 125 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 617 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,68 | ||
AKTS | 25 AKTS |