Genel Bilgi
Kod | EBE531 |
Ad | Ebelikte Güncel Araştırmalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ebelik uygulamalarını içeren gelişmelerin güncel literatür doğrultusunda incelenmesidir..
Dersin İçeriği
Bu derste ebelik uygulamalarına yönelik yeni gelişmelerin literatür eşliğinde araştırılması ve incelenmesi sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Grace Edwards, Sheena Byrom. Essential Midwifery Practice: Public Health,2008. Walsh D. Evidence-based Care for Normal Labour and Birth: Skills and best practice for midwives. Routloudge Publishing, 2011.
Notlar
The Cochrane Library. www.cochrane.org https://www.uptodate.com/contents/search?search=Midwifery&x=0&y=0 http://www.internationalmidwives.org/ 3 http://www.journals.elsevier.com/midwifery/ 4 https://www.acog.org/ https://www.rcog.org.uk/ https://www.nice.org.uk/guidance http://www.midwiferytoday.com/ 5 http://www.who.int/topics/midwifery/en/ 6 http://www.britishjournalofmidwifery.com/ 7
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Prekonsepsiyonel dönem ebelik uygulamalarına yönelik güncel gelişmeleri açıklar |
ÖÇ02 | Gebelik döneminde ebelik uygulamalarına yönelik güncel gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Doğumda ebelik uygulamalarına yönelik güncel gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ04 | Doğum sonrası dönemde ebelik uygulamalarına yönelik güncel gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Kadın sağlığına yönelik ebelik uygulamalarında güncel gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Gebelik , doğum, doğum sonu ve kadın sağlığına yönelik ebelik uygulamalarında tüm güncel gelişmeleri takip edebilecek araştırma becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Gebelik, doğum, doğum sonu ve kadın sağlığına yönelik ebelik uygulamalarına yönelik tüm güncel gelişmeleri ve yenilikleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür tarama I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Literatür tarama II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Prekonsepsiyonel dönemde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi. | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Gebelikte güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi I | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Gebelikte güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi II | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Doğumda güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi I | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Doğumda güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi II | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Doğum sonu dönemde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi I | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Doğum sonu dönemde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi II | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Laktasyon sürecinde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi. | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İnfertilite süreçlerinde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi. | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Menopozal dönemde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi. | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kadın sağlığının geliştirilmesinde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi I | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kadın sağlığının geliştirilmesinde güncel ebelik uygulamalarına yönelik araştırmaların değerlendirilmesi II | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |